PDRM beri diskaun hingga 50% bagi saman trafik terpilih mulai 18 Jun-18 Julai; untuk individu, syarikat

Klik untuk besarkan

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) akan menawarkan pengurangan kompaun saman trafik bermula 18 Jun ini sehingga 18 Julai 2021 dengan diskaun sehingga 50%. Ia adalah melibatkan saman terpilih yang boleh dikompaunkan termasuk saman-saman dalam kategori senarai hitam.

“Tawaran pengurangan kompaun saman berkenaan tidak termasuk saman dalam sebutan mahkamah, kesalahan-kesalahan utama yang dilakukan pada tahun 2021 (seperti tidak patuhi lampu isyarat merah, potong secara berbahaya dan terlibat dengan kemalangan), kesalahan kenderaan berat dan kesalahan berkaitan ubahsuai ekzos,” ujar Dato’ Azisman Alias, Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Bukit Aman.

Tambah Azisman lagi, sepanjang kempen ini, semua kaunter pembayaran saman di kontijen dan ibu pejabat polis daerah ditutup bagi mengurangkan penularan jangkitan COVID-19 dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0.

PDRM beri diskaun hingga 50%  bagi saman trafik terpilih mulai 18 Jun-18 Julai; untuk individu, syarikat

“Diharap pengurangan kompaun saman ini dapat membantu orang ramai yang terkesan dalam situasi yang sukar disebabkan pandemik COVID-19,” sambung Azisman.

Justeru, untuk membayar saman terpilih berkenaan, orang ramai boleh mendaftar melalui portal rasmi PDRM atau pautan https://[email protected]. Atau pun muat turun aplikasi MyBayar Saman menerusi Google Playstore, Apple Playstore dan Huawei Gallery.

Untuk menggunakan MyBayar Saman, anda hanya perlu melayari portal atau memuat turun aplikasi tersebut menerusi telefon bimbit. Menerusi pendaftaran, pengguna perlu memasukkan maklumat diri yang diperlukan, isi pengesapan OTP dan login masuk portal/aplikasi berkenaan. Kemudian, log in aplikasi/portal terbabit dan memilih saman yang hendak dibayar.

Anda boleh memilih mod pembayaran (FPX atau kad kredit/debit) dan aplikasi/portal berkenaan akan merekodkan semua mod transaksi anda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required