Socar bantu PDRM dalam membanteras jenayah

Socar bantu PDRM dalam membanteras jenayah

Aplikasi berasaskan platform perkongsian kenderaan, Socar, membantu pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dalam membanteras jenayah dan memastikan keselamatan masyarakat. Menurut syarikat terbabit dalam kenyataannya baru-baru ini berkata, pihaknya bekerjasama dengan PDRM dalam perkongsian maklumat bagi tujuan menyelesaikan kes.

“Kami gembira dapat menyokong polis dalam berkongsi maklumat bagi membantu menyelesaikan jenayah dengan lebih cepat, sehingga dapat memastikan keadilan buat mangsa jenayah, dan membantu mempromosikan masyarakat yang lebihn selamat dalam jangka masa panjang,” kata CEO Kumpulan Socar, Leon Foong. Buat setakat ini, menurut Socar, antara Julai 2020 dan Mac 2021, maklumat dari pihak mereka telah membantu PDRM menyelesaikan 34 kes.

Pertama kali dilancarkan pada 2011 di Korea Selatan, Socar diperkenalkan di Malaysia pada Januari 2018, dengan menawarkan 240 perkongsian kenderaan di sekitar Kuala Lumpur. Platform ini kemudiannya disertai dengan 50 unit Volkswagen Polo pada Mei tahun yang sama, dan kemudian Renault Zoe EV juga menyertai platform ini pada Disember 2019.

Pada April tahun lalu, Socar bekerjasama dengan Honda Malaysia dengan membekalkan 50 unit Honda City untuk sewaan sebulan kepada para barisan hadapan sebagai sokongan mobiliti dalam berhadapan dengan pandemik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required