Geely Xingyue S dalam warna kelabu dan hijau ditunjuk

Geely Xingyue S dalam warna kelabu dan hijau ditunjuk

Walaupun tampil dengan imej tersendiri, Geely Xingyue tetap berada di bawah bayangan versi L yang lebih besar dan praktikal. Jadi, untuk menarik semula perhatian kepada SUV ala coupe ini, Geely memperkenalkan varian baru dikenali sebagai Xingyue S, dengan tambahan beberapa kemaskini estetika.

Tidak seperti Emgrand S, Xingyue S bukanlah model facelift, jadi ia mengekalkan penampilan sama seperti varian biasa. Namun ia diberikan rekaan gril baru, yang menggantikan gelungnya dengan rekaan mesh hitam. Selain itu, perubahan lain kebanyakannya melibatkan warna dan perincian yang ada.

Ia menggunakan Compact Modular Architecture (CMA) yang dibangunkan bersama dengan Volvo, dengan lencananya boleh dilihat di beberapa tempat pada kereta ini. Perkara itu, seperti banyak lagi pendekatan rekaan pada kereta ini, menggunakan warna hijau terang, sebagai kontras kepada dalaman gelap dan kelabu yang digunakan.

Geely Xingyue S dalam warna kelabu dan hijau ditunjuk

Terdapat juga “thunderbolt claw” pada bukaan ruang udara di sudut bahagian depan serta perumah cermin sisi hitam berkilat, bumbung, muncung ekzos dan rim 20-inci yang ada padanya. Di dalam, balutan kulit Nappa hitam serta material suede juga dihias dengan benang hijau terang dan corak segi matriks, sementara papan pemuka menerima kemasan corak garis dan tulisan CMA. Tali keledar juga dalam warna hijau terang.

Tiada perincian didedahkan setakat ini, tetapi ada laporan menyebut bahawa Xingyue S akan dikuasakan secara eksklusif oleh enjin 2.0 liter turbocas petrol. Dalam Xingyue versi biasa, unit berkenaan menjana 238 PS dan 350 Nm tork dan digandingkan dengan kotak gear automatik Aisin lapan-kelajuan, dan sama ada pacuan depan atau semua roda. Versi output yang lebih rendah juga dijangka akan ditawarkan, dengan angka 190 PS/300 nm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required