Toyota RAV4 2022 di Australia – lampu kabus LED, tempat duduk kuasa, enjin start-stop kini standard

Toyota RAV4 2022 di Australia – lampu kabus LED, tempat duduk kuasa, enjin start-stop kini standard

Toyota Australia telah mengumumkan sedikit naiktaraf untuk RAV4 2022, di mana setiap model dalam barisannya, termasuk model petrol dan hibrid kini menerima pengayaan dan teknologi yang dipertingkatkan. Produksi bagi model ini akan bermula pada Disember 2021, tetapi dijangka harga dan fotonya akan didedahkan tidak lama lagi.

Kini, semua varian dinaiktaraf dengan lampu kabus LED secara standard, sementara model hibria akan menerima rekaan lampu utama baharu dengan ‘meningkatkan’ penglihatan untuk waktu malam. Bagi model petrol pula, ia diberikan sistem enjin start-stop secara standard, dan juga rekaan roda aloi baharu untuk kebanyakan varian.

Di dalamnya, varian RAV4 Cruiser akan ditambah dengan tempat duduk hadapan larasan kuasa lapan-hala, termasuk tiga-fasa fungsi ventilasi dan cermin pandang belakang digital. Suis pintu untuk model GXL, Cruiser dan Edge juga tampil dengan ciri iluminasi buat pertama kali.

Bagi model tertinggi RAV4 Edge pula, ia menerima sistem keselamatan yang dipertingkatkan dengan tambahan brek sokongan parkir, selain sistem kepekaan lintasan-trafik belakang sedia ada.

Toyota RAV4 Hybrid Cruiser

Pilihan bukan-hibrid termasuklah penjana kuasa 2.0 liter atau 2.5 liter empat-silinder. Untuk enjin 2.0 liter, ia memberikan 173 PS pada 6,600 rpm dan tork 203 Nm pada 4,400 hingga 4,900 rpm. Sementara bagi enjin 2.5 liter pula, ia mampu menghasilkan sejumlah 207 PS pada 6,600 rpm dan tork 243 Nm pada 4,000 hingga 5,000 rpm.

Transmisi manual enam-kelajuan ditawarkan untuk model asas, tetapi untuk yang lain akan menerima CVT. Hanya varian tertinggi 2.5 Edge akan menerima kotak gear automatik lapan-kelajuan. Manakala model hibrid pula menerima veris tunggal dengan enjin 2.5 liter, di mana ia mampu menghasilkan 218 PS untuk model 2WD atau 222 PS bagi model AWD.

Timbalan presiden operasi jualan, pemasaran dan francias Toyota Australia, Sean Hanley berkata, “RAV45 adalah gabungan antara gaya dan praktikaliti, dan penjana kuasa hibrid pula sangat sesuai untuk pembeli dan peningkatan ini menambahkan lagi daya tarikannya.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required