Hyundai Custo 2022 ditunjuk dalam teaser rasmi

Hyundai Custo 2022 ditunjuk dalam <em>teaser</em> rasmi

Imej MPV Hyundai Custo telah mula ditunjuk melalui akaun media sosial rasmi syarikat itu di Weibo, berikutan kebocoran imej luarannya dalam dokumen kepada kementerian industri dan teknologi maklumat China, untuk kelulusan jualannya di negara tersebut.

Direka untuk memuatkan enam atau tujuh penumpang, Custo berkongsi sentuhan rekaan yang sama dengan Tucson terkini, dengan penampilan “Parametric Dynamics” di bahagian gril. Imej teaser rasmi ini mendedahkan yang bahagian gril Custo turut menyertakan DRL bersapadu di dalamnya, dengan lampu utama lebih mirip kepada rekaan pada Tucson, yang menyamai DRL berkenaan.

Dari tepi, ia menerapkan bentuk yang dijangkakan bagi tujuan penyediaan ruang kabin yang luas, dengan kelebihan garis badan yang lebih ketara, memberikannya sebuah imej yang lebih “rajin” berbanding sentuhan mendatar seperti kebanyakan rekaan MPV biasa.

Hyundai Custo 2022 ditunjuk dalam <em>teaser</em> rasmi

Seperti yang terlihat dalam imej bocor sebelum ini, bahagian bawah bampar depannya dengan rekaan ala skid plate juga menyumbang kelainan, disertai juga dengan elemen pelindung plastik pada lengkung tayar dan juga bahagian bawah dan bucu bampar depan dan belakangnya.

Custo juga sebelum ini dimaklumkan akan menampilkan ciri pintu gelungsur, sementara rodanya akan ditawarkan dalam dua pilihan. Dalam gambar ini, pintu ruang belakangnya kelihatan menggunakan warna badan pada bahagian panel tengahnya, yang juga merupakan satu daripada dua pilihan yang tertera dalam dokumen rasmi China tersebut. Satu lagi ialah pilihan untuk panel hitam.

Lampu belakang dengan bentuk C digabungkan dengan lampu melintang yang ada di tengah, membentuk satu susunan yang tampil sama seperti yang ada pada Sonata, tetapi dalam kedudukan terbalik.

Hyundai Custo 2022 ditunjuk dalam <em>teaser</em> rasmi

Pendedahan awal oleh CarNewsChina pula melaporkan yang Hyundai Custo ini berukuran 4,950 mm panjang, 1,850 mm lebar, 1,734 mm tinggi dengan jarak antara roda 3,055 mm. Sebagai perbandingan, MPV Hyundai Staria memiliki ukuran 5,253 mm panjang, 1,997 mm lebar dan 1,990 mm tinggi dengan jarak antara roda 3,273 mm — ia lebih luas kerana direka untuk memuatkan 11 orang penumpang.

Dari segi sistem janaan kuasa, MPV untuk pasaran China ini akan ditawarkan dengan enjin 1.6 liter turbocas empat-silinder yang menghasilkan 170 hp, dan juga 2.0 liter turbocas yang menghasilkan 236 hp.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required