Hyundai Custo terdedah sebelum pelancaran di China

Hyundai Custo terdedah sebelum pelancaran di China

Apa yang anda lihat dalam gambar ini adalah MPV Hyundai Custo, yang akan dilancarkan di Auto Shanghai bulan ini. Ia dijangka cuma akan dijual di China dan dibuat oleh Beijing Hyundai, iaitu syarikat kerjasama yang dihasilkan antara Hyundai dengan pengeluar tempatan, BAIC.

Boleh mempunyai tetapan enam atau tujuh tempat duduk, Custo mendapat inspirasi rekaan daripada Tucson terbaru, dan ia boleh dilihat pada bahagian gril hadapan sementara lampu pula menggunakan rekaan yang lebih konservatif.

Mengambil sedikit konsep crossover, MPV ini turut dipasang dengan skid plate hiasan di hadapan dan kemasan plastik hitam pada lengkung roda. Kemasan ini juga boleh dipilih dengan warna yang sama seperti badan. Pintu jenis gelungsur memudahkan pengguna keluar dan masuk, manakala rim pula datang dalam dua rekaan.

Hyundai Custo terdedah sebelum pelancaran di China

Pada bahagian belakang, Custo mempunyai penampilan sedikit seperti Volvo S60 dengan penggunaan lampu berbentuk C yang bersambung di bahagian tengah. Panel tengah yang tertulis Hyundai itu boleh dipilih dengan warna badan ataupun hitam. Gambar bahagian dalam masih belum dapat dilihat, tetapi spyshot sebelum ini ada menampakkan roda stereng empat cabang, panel instrumen digital dan skrin sesentuh menegak untuk infotainmen.

Menurut CarNewsChina, Custo mempunyai ukuran 4.950 mm panjang, 1,850 mm lebar, 1,734 mm tinggi dan jarak roda 3,055 mm. Ia akan ditawarkan dengan pilihan dua enjin iaitu empat silinder 1.6 liter turbo 170 hp dan 2.0 liter turbo 236 hp.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required