Mitsubishi Outlander PHEV 2022 dapat 7-tempat duduk

Mitsubishi Outlander PHEV 2022 dapat 7-tempat duduk

Didedahkan di peringkat global pada Februari tahun ini, Mitsubishi Outlander baharu juga bakal ditawarkandengan model plug-in hybrid, dijangka akan mula dijual di Jepun pada separuh kedua tahun ini. Beberapa imej teaser telah pun disiarkan setakat ini, mendedahkan lencana “Plug-in Hybrid EV” dan “PHEV”, serta port pengecasan bateri pada bahagian kanan belakang fender.

Outlander berkongsi platform Common Modular Family (CMF), dengan enjin 2.5 liter serta beberapa komponen yang sama dengan Nissan X-Trail, dan PHEV pula dijangka dipadankan dengan penjana kuasa dua-motor, seperti model semasa. Terdapat beberapa perubahan yang dilakukan, seperti yang diprebiu menerusi model konsep Engelberg Tourer yang turut digambarkan sebagai rekaan baharu Outlander.

Mitsubishi Outlander PHEV 2022 dapat 7-tempat duduk

Kereta yang ditunjukkan itu dipadankan dengan enjin yang lebih besar 2.4 liter (telah pun dipadankan pada model PHEV semasa), motor elektrik pada setiap gandar dan bateri lithium-ion 20 kWh yang lebih besar. Mitsubishi mendakwa jarak semua-elektrik mampu mencecah lebih 70 km dan jarak keseluruhan pula boleh mencapai lebih 700 km.

Buat masa ini, tiada perincian teknikal didedahkan, tetapi Mitsubishi telah mengesahkan ia melibatkan senibina baharu dengan persepaduan komponen yang ditambahbaik dan bentangan yang dirombak semula dengan memberikan lebih ruang di belakang untuk barisan ketiga tempat duduk. Model sedia ada kini hanya ditawarkan dengan lima-tempat duduk, disebabkan baterinya diletakkan di bawah lantai but.

GALERI: Mitsubishi Outlander 2022

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required