Hyundai Santa Cruz dalam kempen iklan digital pamer gaya hidup aktif ikon kreatif tempatan di California

Hyundai Santa Cruz dalam kempen iklan digital pamer gaya hidup aktif ikon kreatif tempatan di California

Hyundai kerap menamakan SUV keluarannya dengan nama bandar di Amerika. Untuk model trak pikap kompak terbarunya, ia menggunakan nama sebuah bandar tepian pantai California, Santa Cruz. Ia juga sebuah trak yang lebih cenderung memenuhi gaya hidup berbanding tujuan lain.

Untuk itu, menurut Hyundai, trak tersebut membawa semangat sempena tempat nama itu dipinjam, dengan kehidupan di sana yang lebih tertumpu kepada keinginan untuk melakukan hal-hal mencabar. Sesuai dengan tema tersebut, pendekatan pemasaran dan iklan bagi “Sport Adventure Vehicle” yang pertama ini, Hyundai bekerjasama dengan bekas pemain skate dan pembikin filem dokumentari, Satcy Peralta, serta individu lain yang sinonim dengan bandar tersebut.

Iklan panjang dalam bentuk video digital itu yang diberi judul “Journey Through Santa Cruz” menampilkan antara lain surfer terkenal Matt Rockhold, artis Jimbo Phillips dan juga pemain skate wanita, Lady Lurkers. Semua ini melambangkan semangat yang ingin dibawah oleh trak Santa Cruz.

“Santa Cruz merupakan jenis kenderaan yang berbeza yang menggabungkan kelebihan SUV dengan kepelbagaian trak pikap untuk memudahkan lagi pengguna. Kempen digital pertama ini adalah untuk menunjukkan pengembaraan dan gaya hidup yang dibawa oleh kenderaan unik ini, yang mampu memenuhi penggunaan di bandar dan juga menggalas cabaran lain,” jelas Ketua Pegawai Pemasaran Hyundai Motor Amerika, Angela Zepeda.

Hyundai bulan lalu telah mendedahkan perincian pakej dan harga bagi Santa Cruz 2022. Trak ini dijual pada harga bermula US$23,990 (RM101,341) hingga kepada US$39,720 (RM167,785) bagi varian tertinggi 2.5L Turbo AWD Limited.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required