Proton Persona facelift 2021 – teaser dedahkan lebih perincian, “Hi Proton” boleh kawal pendingin hawa

Sebelum dilancarkan sepenuhnya pada 5 Ogos ini, hari ini Proton mendedahkan satu lagi video teaser untuk Persona facelift 2021, yang memaparkan lebih perincian berkenaan sedan segmen-B yang sekali lagi menerima penyegaran tersebut.

Dalam video ini dapat kita lihat bahawa Persona bukan sahaja diberikan gril hadapan yang direka semula bersama logo Proton baharu, malah pada bahagian kabin ia diberikan upholsteri yang nampak agak premium, menampilkan upholsteri kulit berliang pada tempat duduk dalam kemasan perang.

Jika dalam video teaser pertama semalam memperlihatkan bahawa sistem arahan suara “Hi Proton” pada Persona dan kembar hatchbacknya, Iriz yang kini sudah boleh mengoperasikan tingkap berkuasa, video teaser kedua ini pula menunjukkan sistem arahan suara berkenaan turut boleh berfungsi untuk mengawal sistem pendingin hawa – satu lagi fungsi yang menghampiri model X50 dan X70.

Malah skrin infotainmen berkenaan turut mempunyai antaramuka tersendiri untuk mengawal sistem pendingin hawa tersebut, manakala suis kawalan analog untuk sistem berkenaan turut direka semula menampilkan suis putar dan suis tekan dengan bentangan kekunci piano dengan rekaan seakan pada Proton X50, serta diberikan paparan digital tersendiri.

Dalam video teaser yang disiarkan semalam, Persona turut dilihat menerima lampu hadapan LED, rim 16-inci rekaan enam-jejari berkembar, kemasan kulit perang berliang pada panel dalaman pintu, serta skrin infotainmen yang tidak lagi tenggelam dalam papan pemuka sebaliknya direka berdiri sendiri bagi memberikan paparan lebih besar. Tiada aplikasi Spotify kerana jelas dalam video tersebut ia masih dibekalkan dengan aplikasi Joox untuk mendengar muzik secara streaming.

Persona facelift ini bakal dilancarkan sekali Iriz facelift 2021, di mana versi hatchback tersebut turut akan menerima varian baharu dengan gaya yang nampak seperti SUV, mungkin akan digelar Iriz Active, sempena nama model konsep psedo-SUV yang sama dihasilkan Proton pada tahun 2014.

Tempahannya kedua-dua model ini masih belum lagi dibuka, tapi untuk menjadi antara orang terawal untuk memiliki model-model facelift berkenaan, anda sudah boleh mendaftarkan minat di laman sesawang khas yang telah dibuka oleh Proton pada PAUTAN INI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required