Toyota Rush GR Sport dilancarkan di Indonesia, gantikan TRD Sportivo – kit badan baharu, start/stop

Toyota Rush GR Sport dilancarkan di Indonesia, gantikan TRD Sportivo – kit badan baharu, <em>start/stop </em>

Satu lagi model Toyota yang menerima versi penjenamaan baharu, GR Sport, di Indonesia bagi menggantikan TRD Sportivo ialah Rush. SUV tujuh-tempat duduk yang juga kembar pada Perodua Aruz ini diberikan kit badan baharu, sesuai dengan penjenamaan semulanya, bersama beberapa pertambahan kit sebagai peningkatan produk.

Rekaan semula spoiler hadapan menampilkan skid plate kelabu gelap, bersama lapisan warna badan di sekeliling lampu kabus. Terdapat moulding sisi jenama-GR dan skid plate belakang dengan dwi-tona. Tiada perubahan dalaman diberikan, tetapi ia turut menampilkan cermin sisi yang boleh dilipat secara automatik dan juga unit utama infotaimen 2-DIN yang dirombak semula bersama skrin sesentuh tujuh-inci.

Kesemua model turut didatangkan dengan automatic engine start/stop, yang telah ditawarkan untuk model pasaran Malaysia dan juga Perodua Aruz. Walau bagaimana pun, model pasaran Indonesia belum menerima ciri keselamatan aktif seperti mana yang kita sudah peroleh, termasuk brek kecemasan sendiri.

Toyota Rush GR Sport dilancarkan di Indonesia, gantikan TRD Sportivo – kit badan baharu, <em>start/stop </em>

Bahagian mekanikal juga tiada perubahan, Rush ini masih dikekalkan dengan enjin yang sama iaitu unit 2NR-VE 1.5 liter naturally-aspirated empat-silinder petrol dengan hamburan kuasa 105 PS pada 6,000 rpm dan tork 136 Nm pada 4,200 rpm. Pacuan disalurkan ke roda belakang menerusi kotak gear manual lima-kelajuan atau automatik empat-kelajuan.

Harga yang ditawarkan bermula 245.5 juta rupiah (RM72,300) untuk 1.5 G M/T dan 255.2 juta rupiah (RM75,200) bagi varian A/T, dan meningkat sehingga masing-masing 256.6 juta rupiah (RM75,600) dan 266.2 juta rupiah (RM78,400) bagi model GR Sport.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required