Toyota Hilux, Fortuner dinaiktaraf di Australia – Hilux dapat antena shark fin, Connected Service standard

Toyota Hilux, Fortuner dinaiktaraf di Australia – Hilux dapat antena shark fin, Connected Service standard

Toyota telah memperkenalkan model Hilux dan Fortuner yang dinaiktaraf di Australia. Menawarkan Toyota Connected Services (TCS) secara standard untuk kedua-dua model, ia segera memberikan pelanggan bantuan sekiranya berlaku pelanggaran atau pun jika kenderaan dicuri.

TCS akan membantu pelanggan membuat panggilan kecemasan ke Pusat Panggilan Kecemasan 24/7 Toyota dan terus menghantar lokasi kenderaan. Malah penumpang juga boleh menekan butang SOS secara manual untuk bantuan kecemasan sekiranya diperlukan. Untuk kenderaan yang dicuri, TCS akan membantu pihak berkuasa untuk mengesan lokasi menerusi perkhidmatan pengesanan kenderaan dicuri (SVT).

Untuk barisan Hilux, setiap varian kini diberikan antena shark fin untuk mengurangkan potensi kerosakan. Bagi varian SR5 turut dipertingkatkan sistem kawalan suhu dwi-zon, manakala model perdana Hilux Rogue pula diberikan paparan pandangan panoramik secara standard.

Peningkatan ini turut diberikan kepada barisan Fortuner. Bagi varian asas GX kini menerima kawalan pencerahan untuk iluminasi kluster instrumen, sementara varian GXL dan Crusade pula diberikan sistem kawalan suhu dwi-zon. Hanya varian tertinggi Crusade menerima paparan pandangan panoramik, sistem pemantauan titik buta dan kepekaan trafik lintasan belakang.

Walau bagaimana pun peningkatan ini didatangkan dengan kos tambahan. Bagi varian Hilux Workmate dan SR, kini ditawarkan pada kos tambahan sebanyak AUD$635 (RM1,973), sementara model pertengahan SR5 dan Rugged X pula dengan kos tambahan sehingga AUD$1,210 (RM3,759). Barisan Hilux ditawarkan pada harga bermula AUD$24,225 (RM75k) hingga AUD$70,750 (RM220k).

Toyota Hilux, Fortuner dinaiktaraf di Australia – Hilux dapat antena shark fin, Connected Service standard

Manakala Fortuner pula lebih mahal antara AUD$635 (RM1,973) hingga AUD$1,535 (RM4,770). Varian asas GX kini berharga dari AUD$49,715 (RM154k), sementara harga bagi Crusade pula sekitar AUD$62,945 (RM196k).

Tiada perubahan dibuat pada penjana kuasanya, jadi Hilux masih kekal dengan barisan enjin yang sama, bermula dengan 2.4 liter turbodiesel dengan hamburan 150 PS dan tork 400 Nm. Manakala enjin 2.7 liter naturally-aspirated dengan lonjakan kuasa 166 PS dan tork 245 Nm, sementara penjana kuasa tertinggi pula dengan 2.8 liter turbodiesel yang mampu memberikan 204 PS dan tork 500 Nm.

Kesemua varian 4×4 ini turut menampilkan low-range transfer case, manakala model yang paling mahal pula menerima rear differential lock secara standard. Hilux mempunyai kapasiti tundaan sehingga 3,500 kg dan Furtuner pula 3,100 kg.

Timbalan presiden jualan, pemasaran dan operasi francias Toyota Australia, Sean Hanley berkata, peningkatan bagi Hilux dan Fortuner ini adalah membuktikan komitmen Toyota yang terus menambahbaik kenderaannya bagi manfaat pada pelanggan.

“Bukan rahsia lagi bahawa orang Australia menyukai Hilux, dengan kebolehpercayaannya yang tahan lasak, utiliti dan prestasi yang luar biasa sama ada di jalan biasa mahu pun untuk pemanduan offroad. Untuk Fortuner yang turut mempunyai kapasiti tundaan, serta boleh dipandu lasak dan mempunyai tujuh tempat duduk, membuatkan ia juga menjadi pilihan di sini. Kunci utama penambaikan ini adalah untuk memberikan kepuasan dan kemudahan kepada para pemilik, selain memastikan tahap keselamatan dan keselesaan yang tinggi,” ujarnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required