Puspakom Glenmarie, Teluk Kumbar dibuka semula, perkhidmatan trak, van mobiliti kembali beroperasi

Puspakom Glenmarie, Teluk Kumbar dibuka semula, perkhidmatan trak, van mobiliti kembali beroperasi

Kini kilang pemasangan kenderaan dan juga bilik pameran telah boleh beroperasi semula, sekaligus aktiviti membeli dan menjual kenderaan kembali berjalan selepas beberapa bulan ia tertangguh disebabkan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0. Selain itu, perkhidmatan Puspakom turut ditagih, jadi cawangan yang ditutup sementara untuk kerja-kerja disinfeksi dan sanitasi telah pun kembali beroperasi.

Dalam masa yang sama Puspakom telah mengumumkan trak dan van mobiliti bagi unit pemeriksaan di sekitar Johor juga telah kembali beroperasi. Bagi menempah perkhidmatan tersebut untuk ke lokasi anda, bolehlah menghubungi talian 07-3530789.

Selain itu, cawangan Glenmarie di Selangor dan Teluk Kumbar di Pulau Pinang juga telah kembali beroperasi sejak kelmarin. Sebelum ini, Puspakom Glenmarie telah ditutup sejak 30 Julai lalu, manakala cawangan Teluk Kumbar pula, ditutup sejak 12 Ogos. Waktu operasi bagi cawangan yang telah dibuka semula itu ialah dari jam 8 pagi hingga 5.30 petang.

Seperti biasa, jika anda ingin mendapatkan perkhidmatan di Puspakom, hendaklah membuat tempahan slot temujanji secara dalam talian dan pilih cawangan mana yang dipilih. Malahan baru-baru ini juga Puspakom tidak lagi membenarkan daftar masuk (check-in) secara manual (tulis dalam buku log), dan hanya pelanggan yang menunjukkan status rendah risiko (low risk) menerusi aplikasi MySejahtera sahaja yang dibenarkan masuk ke dalam premis.

Turut dimaklumkan, Puspakom Langkawi telah ditutup sejak kelmarin untuk kerja-kerja disinfeksi dan sanitasi, sehingga ke tarikh yang bakal diberitahu kelak. Semua pembayaran yang telah dibuat untuk temujanji berjadual sepanjang penutupan akan dipulangkan secara automatik. Anda boleh membuat temujanji bahari apabila cawangan terbabit dibuka semula kelak. Jika anda menerima mesej peringatan MyPuspakom, sila abaikan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required