Suzuki Malaysia akan ada pengedar khas untuk model bawah 250 cc – tanda ketibaan Belang dan GSX-R150?

Suzuki Malaysia akan ada pengedar khas untuk model bawah 250 cc – tanda ketibaan Belang dan GSX-R150?

Suzuki Malaysia baru sahaja mengeluarkan kenyataan rasmi kemunculan semula jenama itu di bawah pengurusan baru, dan enam model kapasiti tinggi serta pertengahan dilancarkan semula dengan harga yang juga dirujuk semula. Ini mungkin mengujakan bagi sesetengah orang, tetapi lebih ramai yang tertanya-tanya bagaimana pula dengan model berkapasiti lebih kecil?

Suzuki Malaysia masih belum mengeluarkan kenyataan rasmi berkenaan perkara itu, tetapi dalam siaran akhbar yang dikeluarkan, petandanya sudah ada. Suzuki Malaysia dikatakan akan membahagikan rangkaian pengedar mereka kepada tiga jenis iaitu Suzuki Big Bike World (untuk semua motosikal Suzuki), Suzuki Station Plus (motosikal sehingga 800 cc sahaja) dan Suzuki Station (untuk motosikal 250 cc).

Jadi, anda boleh lihat di sini, akan ada kedai yang dipanggil sebagai Suzuki Station khas untuk motosikal Suzuki bawah 250 cc dan ia dikatakan sebagai kategori pengedar yang mempunyai rangkaian lebih luas untuk pasaran yang lebih besar dan mensasarkan pelanggan yang mempunyai bajet lebih rendah dan mencari motosikal lebih jimat untuk perjalanan harian.

Suzuki Malaysia akan ada pengedar khas untuk model bawah 250 cc – tanda ketibaan Belang dan GSX-R150?

Ini secara tidak langsung juga memberi kita petanda model-model kapasiti rendah yang ditunggu ramai (contoh seperti Belang/Raider 150, GSX-R150, GSX-S150 atau GSX250R) tidak akan dilupakan oleh Suzuki Malaysia dan mungkin akan dilancarkan tidak lama lagi. Seperti yang anda tahu, pelancaran model kapasiti tinggi itu juga sepatutnya berlaku lebih awal, tetapi disebabkan pandemik Covid-19, ia tertangguh agak lama. Sekarang dengan aktiviti ekonomi yang sudah kembali beroperasi secara beransur, harapnya pelancaran motosikal ini akan berlaku lebih cepat.

Daripada maklumat yang kami terima sebelum ini, model kapasiti rendah Suzuki Malaysia akan dipasang di dalam negara (CKD), termasuklah model Belang dan juga GSX-R150. Biasanya melalui cara ini, harga model tersebut juga boleh menjadi lebih rendah. Walau apa pun, kita tunggu sahaja pengumuman rasmi daripada Suzuki Malaysia nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required