Untuk pasaran tempatan, Toyota GR Supra 2022 kini didatangkan dengan peningkatan ciri keterhubungan digital pula. Yang dimaksudkan ialah model berkenaan kini hadir dengan ciri Apple CarPlay (sambungan wayar) untuk memudahkan lagi pengguna peranti mudah alih Apple agar sentiasa terhubung dan terhibur di sepanjang perjalanan. Harga bagaimanapun masih kekal tidak berubah — RM590k.

Ini melengkapkan lagi ciri sedia ada seperti skrin sentuh 8.8-inci dengan kawalan touch pad, navigasi binaan dalam serta ciri USB dan Bluetooth yang tersedia dalam kereta. GR Supra juga dilengkapi dengan sistem JBL HiFi Surround Sound dengan 12-pembesar suara untuk pengalaman audio terbaik.

Pertambahan ciri terbaru tersebut merupakan kemaskini kedua yang dilakukan terhadap GR Supra yang didatangkan dalam varian enjin 3.0 liter ini, selepas naik taraf prestasi yang diperkenalkan pada Julai 2020. Ketika itu, naik taraf prestasi yang dilakukan itu melibatkan enjin turbocas enam-silinder sebarisnya yang kini menjana 285 kW (388 PS) kuasa antara 5,800 dan 6,500 rpm, melibatkan pertambahan sebanyak 14%. Tork maksimum kekal 500 Nm, tetapi ia berada di puncak dalam julat yang lebih luas antara 1,800 rpm dan 5,000 rpm berbanding 1,600 rpm hingga 4,500 rpm sebelumnya.

Jurutera Toyota turut meningkatkan janaan kuasa tersebut dengan cara menala semula dan menambah manifold ekzos dua cabang dengan enam port (berbanding hanya dua port), yang memperbaiki pengurusan haba enjin. Rekaan baru untuk piston pula telah mengurangkan nisbah mampatan enjin dari 11:1 kepada 10.2:1.

Semua penambah baikan itu membolehkan GR Supra yang dilengkapi dengan transmisi automatik 8-kelajuan ini untuk memecut 0-100 km/j dalam masa 4.1 saat, menjadikannya 0.2 saat lebih pantas, berbanding 4.3 saat sebelumnya. Casis GR Supra juga ditala dengan tambahan Performance Rod untuk meningkatkan ketahanannya dan memberikan kestabilan lebih baik ketika di selekoh.

Toyota GR Supra A90 2019