GALERI: Proton Persona 2022 1.6L Premium CVT

GALERI: Proton Persona 2022 1.6L Premium CVT

Awal Ogos lalu, Proton telah memperkenalkan secara rasmi model facelift bagi Proton Persona 2022. Tapi, disebabkan PKP yang masih berjalan ketika itu, acara hanya dilakukan secara dalam talian, dan gambar produk sebenar juga tidak dapat diambil. Kini, dengan bilik pameran yang sudah boleh dibuka, maka kami dapat kami bawakan gambar yang lebih terperinci model berkenaan untuk tatapan anda.

Bagi model ini, terdapat tiga varian ditawarkan, terdiri daripada Persona 1.6L Standard (RM45,200), Persona Executive (RM50,100) dan juga Persona Premium (RM54,900). Semua ini merupakan harga atas jalan dengan pengecualian SST, tidak termasuk insurans. Dan, varian yang sedang anda lihat dalam galeri ini ialah Proton Persona 1.6L Premium CVT yang merupakan penawaran paling tinggi.

Dari aspek luaran, ada beberapa perubahan yang dapat dilihat pada Persona 2022 ini. Pertama sekali wajah depannya. Ia kini menggunakan rekaan gril yang direka semula, dan lengkapi dengan logo baru Proton. Begitu juga, penggunaan lampu lampu LED untuk lampu utama. Di Bahagian belakang pula, perumah lampunya kelihatan sedikit gelap, memberikan imej yang lebih menarik bagi sedan ini. Rekaan rim 16-inci baru juga menyuntik naluri sporty bagi Persona varian Executive ke atas, dengan tayar bersaiz 185/55.

GALERI: Proton Persona 2022 1.6L Premium CVT

Ruang dalam paling banyak menyaksikan penambahbaikan. Pada bahagian papan pemukanya, dapat dilihat sebuah paparan skrin infotainmen terapung dengan saiz yang jelas menghiasi kawasan berkenaan. Selain tampil dengan rekaan antaramuka tersendiri, ia juga kini dilengkapi dengan sistem arahan suara “Hi Proton” — yang kini bukan sahaja boleh mengawal operasi tingkap, malahan untuk mengendalikan sistem pendingin hawa sekaligus. Ini satu peningkatan ciri yang sangat menarik untuk model dalam segmen B ketika ini.

Sistem keterhubungan pula menampilkan peningkatan yang agak menarik pada Persona terbaru ini. Selain “Hi Proton” yang boleh mengendalikan tingkap sebelah pemandu, sistem pendingin hawa, sistem tunjuk arah, penstriman muzik dalam talian dan banyak lagi, ia juga menyediakan sambungan 4G dan WiFi dalam kenderaan. Enjin masih menggunakan unit 1.6 liter VVT empat-silinder, dengan janaan kuasa 107 hp pada 5,750 rpm dan tork 150 Nm pada 4,000 rpm. Begitu juga dengan Punch CVT. Untuk transmisi, Proton mendakwa telah melakukan penambahbaikan dalaman dan karekter pemanduan bagi unit berkenaan.

Proton Persona 2022 1.6L Premium CVT

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required