GALERI: Mercedes-Benz E200 Avantgarde facelift 2021 di Malaysia – 197 PS, 320 Nm; harga dari RM327k

GALERI: Mercedes-Benz E200 Avantgarde facelift 2021 di Malaysia – 197 PS, 320 Nm; harga dari RM327k

Mercedes-Benz Malaysia telah melancarkan E-Class W213 facelift pada Julai lalu. Namun disebabkan sekatan dan langkah berjaga-jaga akibat pandemik, kami mengambil sedikit masa untuk merakamkan foto bagi galeri penuhnya, dan apa yang dipaparkan di sini ialah varian E 200 Avantgarde.

Dijual pada harga atas jalan RM326,943 tanpa insurans dengan pengecualian cukai jualan untuk kenderaan CKD, E 200 W213 E 200 merupakan salah satu dari dua varian empat-silinder janaan petrol yang baru-baru ini diperkenalkan, satu lagi ialah E 300 AMG Line.

Kedua-duanya dijanakan oleh enjin M264 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder sebaris petrol, dengan E 200 Avantgarde menghasilkan 197 PS dari 5,500 rpm hingga 6,100 rpm dan tork 320 Nm dari 1,650 rpm hingga 4,000 rpm. Pacuan disalurkan ke roda belakang menerusi kotak gear automatik 9G-Tronic sembilan-kelajuan. E 200 mampu mencapai pecutan dari 0-100 km/j dalam masa 7.4 saat dan kelajuan maksimum cecah 240 km/j.

Untuk driveline dan casis, E 200 Avantgarde juga seperti E 300 AMG Line yang memiliki pemilih mod pemanduan Dynamic Select dan suspensi Agility Control, dengan peredaman terpilih secara pasif.

Ia turut diberikan roda aloi lima-jejari-berkembar 18-inci yang dibaluti tayar hadapan dan belakang 245/45, dengan ciri luaran lain termasuk lampu utama LED High Performance dengan Adaptive Highbeam Assist Plus.

Di dalamnya, ia diberikan paparan digital, dengan sistem infotainmen Mercedes-Benz User Experience (MBUX). Digelar Widescreen Cockpit dalam terma bagi Mercedes-Benz, ia didatangkan dengan dua paparan skrin lebar 12.3-inci, satu untuk instrumentasi pemandu, dan satu lagi merupakan skrin sesentuh.

Upholstery dan kemasan di dalam E 200 Avantgarde termasuklah kulit Nappa untuk roda stereng dengan butang Touch Control kapasitif, dengan kemasan aluminium dan kayuan hitam untuk konsol tengah. Tempat duduk upholstery dengan kulit Artico buatan manusia, sementara tempat duduk hadapan dengan larasan kuasa dan fungsi memori. Kawalan suhu dengan unit dwi-zon Thermatic dan tingkap belakang turut diberikan tirai suria larasan kuasa.

Untuk kit keselamatan, E 200 Avantgrade ditampilkan dengan kamera undur, Bantuan Parkir Aktif dengan Parktronic, Bantuan Titik Buta, Keyless-Go, Pre-Safe dan Bantuan Brek Aktif (brek kecemasan sendiri). Ia turut disertakan dengan Urban Guard, sistem pemantauan sekeliling menerusi servis ketersambungan Mercedes me.

Ini termasuklah sistem bunyi anti-pencuri, pelindungan tow-away dengan visual dan amaran yang. dikeluarkan sekiranya terdapat perubahan posisi dikesan, siren bunyi, pemantauan dalaman termasuk pra-pemasangan untuk kecurian dan pengesan pelanggaran di tempat letak kereta.

Risalah spesifikasi Mercedes-Benz E 200 Avantgarde W213 2021; klik untuk besarkan

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required