Optimus Prime G1, Porsche 911 dan Nissan Skyline R33 akan muncul dalam filem Transformers baru

Optimus Prime G1, Porsche 911 dan Nissan Skyline R33 akan muncul dalam filem Transformers baru

Selepas kejayaan filem spin-off Bumblebee yang nyata lebih baik dari filem-filem arahan Micheal Bay sebelum itu, siri filem Transformers bakal muncul dengan satu lagi prekuel yang diberi tajuk Transformers: Rise of the Beasts. Ia diarahkan oleh Steven Caple Jr, dan beliau sendiri telah pun mendedahkan barisan jentera dari pihak Autobots dan Decepticon yang bakal muncul dalam filem berkenaan.

Imej tersebut disiarkan di akaun instagram peribadi Caple, dan nampaknya watak-watak dalam filem berkenaan menampilkan pelbagai model-model klasik dan ikonik yang tentunya menyebabkan sebahagian peminat tidak sabar menantikan kemunculannya di pawagam.

Garis masa filem baharu ini adalah tujuh tahun selepas babak terakhir filem Bumblebee. Jadi Optimus Prime muncul dalam versi Transformers Generation (G1) yang berselindung disebalik trak Freightliner FL86, bersama Bumblebee di dalam Chevrolet Camaro 1977 tetapi kali ini tampil dengan imej sebuah kenderaan off-road.

Autobots juga nampaknya kali ini disertai dengan sebuah Porsche 911 964 (lihat pada spoiler belakang, ia mungkin model Carrera RSR), sebuah van Volkswagen Type 2 dan juga sebuah motosikal Ducati (916 atau 996?). Tidak diketahui watak-watak mana yang akan hidup menerusi model-model berkenaan, namun bagi Porsche 911 tersebut ia mungkin adalah Jazz kerana dalam siri animasi Transformers G1, Jazz adalah sebuah Porsche 935 Turbo ‘Moby Dick’ lengkap dengan grafik Martini.

Optimus Prime G1, Porsche 911 dan Nissan Skyline R33 akan muncul dalam filem Transformers baru

Apa yang lagi menarik, kali ini Decepticon turut disertai oleh sebuah Nissan Skyline R33. Tidak diketahui sama ia R33 GT-R asli atau tidak, namun unit tersebut dilihat diberikan kit badan lebar dengan GT-Wing gergasi. Ini mungkin kereta Jepun pertama yang muncul sebagai robot dalam filem Transformers, namun dalam siri animasi asal G1 sememangnya banyak lagi model-model Jepun yang digunakan seperti Nissan Vanette C20 (Ironhide dan Ratchet) serta Nissan 280ZX (Bluestreak dan Smokescreen).

Filem Transformers: Rise of the Beasts ini dikatakan adalah berasaskan siri kartun Transformers: Beast Wars, jadi prekuel ini juga turut akan menampilkan watak Optimus Primal dan Rhinox dari pihak Maximals. Ia juga akan menceritakan bagaimana Optimus Prime mula berasa bertanggungjawab untuk melindungi manusia di bumi.

Penggambaran filem berkenaan dibuat di Brooklyn, Amerika Syarikat dan juga dibeberapa bahagian di Peru termasuk Machu Picchu di mana gambar Instagram Steven Caple Jr tersebut dirakam. Antara pelakon yang membintangi filem ini termasuk Anthony Ramos, Dominique Fishback, Luna Lauren Vélez dan Tobe Nwigwe. Peter Cullen akan kekal sebagai suara Optimus Prime manakala suara Ron Perlman akan digunakan bagi watak Optimus Primal. Ia dijadual bakal ditayangkan di pawagam bermula 24 Jun 2022.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required