Mazda CX-5 2022 dilancar di Thai – paparan 8″, sistem Bose 10-pembesar suara, i-Activsense; dari RM164k

Mazda CX-5 2022 dilancar di Thai – paparan 8″, sistem Bose 10-pembesar suara, i-Activsense; dari RM164k

Mazda CX-5 2022 telah pun dilancarkan di pasaran Thailand. Ia bukanlah versi facelift, tetapi lebih kepada sedikit rombakan dan sentuhan yang lebih segar. Ditawarkan dengan empat varian dan tiga pilihan penjana kuasa, dengan harga bermula dari 1,320,000 baht (RM164k) untuk model asas hingga 1,830,000 (RM228k) bagi varian tertinggi pengecas turbo. Harga tersebut turun antara 20,000 baht (RM2,490) hingga 90,000 baht (RM11,205), bergantung pada kemasan.

Semua pilihan enjin masih diteruskan – dua varian daripadanya menerima enjin 2.0 liter naturally-aspirated empat-silinder, dengan kuasa 165 PS dan tork 210 Nm. Varian ketiga tertinggi pula, XDL, diberikan enjin 2.2 liter turbodiesel dengan kuasa 190 PS dan tork 450 Nm.

Bagi model tertinggi, menerima enjin 2.5 liter pengecas turbo empat-silinder yang mampu menghamburkan kuasa 231 PS dan tork 420 Nm. Ia turut dipadankan dengan transmisi automatik enam-kelajuan dan GVC Plus secara standard, dan hanya model pengecas turbo menampilkan sistem pacuan semua-roda.

Mazda CX-5 2022 dilancar di Thai – paparan 8″, sistem Bose 10-pembesar suara, i-Activsense; dari RM164k

Bagi senarai kelengkapannya, semua varian menerima lampu utama LED projektor adaptif dengan lampu nyalaan siang LED secara standard, serta lampu belakang kombinasi LED, cermin pandang belakang elektrokromik, kawalan suhu automotik dwi-zon dan tailgate larasan kuasa. Paparan infotainmen kini didatangkan dengan unit lapan-inci berbanding tujuh-inci sebelum ini, dan ia masih menerima sokongan Apple CarPlay dan Android Auto. Lain-lain negara seperti USA dan UK menerima paparan lebih besar bersaiz 10.25-inci.

Saiz roda pula antara 17 hingga 19-inci dalam diameter bergantung pada varian, dengan kit tambahan bumbung suria larasan kuasa, sistem bunyi sekeliling Bose 10-pembesar suara dengan program Audio Pilot dan Centre Point, tempat duduk kulit Nappa dengan ventilasi, kemasan kayuan, dan pencahayaan dalaman LED dengan iluminasi untuk bahagian kaki hadapan dan belakang.

Untuk keselamatan, tiga varian tertinggi menerima i-Activsense (sistem bantuan pemandu termaju Mazda), yang merangkumi kawalan kelajuan adaptif, brek kecemasan sendiri (hadapan dan undur), bantuan kekal lorong, kepekaan perhatian pemandu, kepekaan lintasan trafik belakang dan pemantauan titik buta termaju. Sistem kamera pandangan sekeliling 360-darjah juga ditawarkan untuk varian terpilih.

Ciri standard untuk semua varian termasuklah penderia parkir hadapan dan belakang dan enam beg udara. Enam pilihan warna luaran diberikan, bermula dengan Machine Grey, Soul Red Crystal, Deep Crystal Blue, Jet Black, Snowflake White Pearl, dan Sonic Silver.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required