Honda siar teaser motosikal touring baru yang akan didedah 21 Okt ini – NT1100 dengan enjin Africa Twin?

Honda siar teaser motosikal touring baru yang akan didedah 21 Okt ini – NT1100 dengan enjin Africa Twin?

Sejak beberapa bulan yang lalu, Honda Europe telah menyiarkan beberapa teaser untuk sebuah model baru. Kini, tarikh pengenalan serta jenis motosikalnya sudah diketahui melalui video terbaru. Ia akan didedah kepada dunia 21 Oktober ini, dan merupakan sebuah motosikal touring.

Nama sebenar model tersebut tidak diberitahu, tetapi ramai yang menjangkakan ia adalah NT1100 (atau mungkin dipanggil sebagai CB1100X di Jepun) berdasarkan lukisan paten model berbentuk hampir sama yang pernah bocor sebelum ini.

Di dalam video teaser ini, kita juga boleh melihat beberapa bahagian tertentu motosikal tersebut, tetapi tidaklah secara penuh – sedikit di bahagian sana, sedikit di bahagian sini. Ia adalah sebuah motosikal touring berbentuk tinggi seperti CB500X, tetapi dengan enjin lebih besar serta lebih fokus kepada penggunaan atas jalan biasa sahaja.

Honda siar teaser motosikal touring baru yang akan didedah 21 Okt ini – NT1100 dengan enjin Africa Twin?

Jika mengikut lukisan paten yang bocor sebelum ini juga, Honda akan menggunakan asas daripada Africa Twin untuk model touring ini, termasuklah enjin dua silinder 1.084 cc dengan pilihan transmisi manual enam kelajuan biasa atau DCT enam kelajuan.

Setakat ini, apa yang boleh jelas dilihat cuma motosikal tersebut mempunyai penghadang angin tinggi di hadapan, tempat duduk lebar untuk dua orang, boleh diletakkan dengan beg barangan, panel meter bertingkat seperti Africa Twin serta pemegang tinggi yang mudah dicapai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required