Mitsubishi Xpander facelift 2022 dikesan di Indonesia

Mitsubishi Xpander facelift 2022 dikesan di Indonesia

Nampak gayanya Mitsubishi Xpander bakal hadir dengan model facelift tidak lama lagi dan MPV bajet rendah ini telah pun dikesan di Indonesia dengan rupa paras yang sedikit berbeza. Menurut Autonetmagz, foto ini diambil ketika Xpander facelift berkenaan sedang menjalani sesi penggambaran komersil. Fotonya agak blur, tetapi bolehlah kita lihat sedikit bayangan yang bakal ditampilkan untuk model facelift ini.

Perubahan paling ketara ialah lampu utamanya yang diberikan nafas yang lebih segar. Pada Xpander, terdapat tiga tetingkat lampu yang diletakkan di tengah. Lampu utama pada model semasa adalah unit menegak pada bampar. Namun untuk model faceliftini, lampu utamanya diletakkan di perumah berbentuk-T, dengan kepingan melintang melunjur ke gril Dynamic Shield. Lampu tersebut juga agak nipis.

Lampu nyalaan siang LED pula ditempatkan di atas tertingkat. Tidak begitu jelas kelihatan menerusi foto ini, namun ternyata ia juga menampilkan rekaan gril baharu. Manakala roda dua-tona dengan paten gaya-bilah juga antara ciri baharu yang diberikan. Pada bahagian belakang, bampar baharu bersama potongan menegak pada bahagian sisi, disertai dengan jaluran.

Klik untuk besarkan imej

Sebelum ini, pertama kali melihat XM Concept dalam penganjuran GIIAS 2016, dan versi produksi telah diperkenalkan pada acara yang sama setahun kemudian. Sedikit naiktaraf telah dilakukan melibatkan gril dan kelengkapan lain untuk model pasaran negara berkenaan pada awal 2020 lalu.

Walau bagaimana pun, ia mengambil sedikit masa untuk Xpander sampai ke pasaran Malaysia disebabkan ia adalah pemasangan tempatan (CKD), dan pada November 2020, MPV tujuh-tempat duduk ini telah pun dilancarkan secara rasmi. Ia telah pun menerima sambutan yang begitu menggalakkan dan mencatatkan jualan tertinggi dalam sejarah syarikat berkenaan. Buat masa ini, Xpander juga merupakan MPV bukan-nasional terlaris di pasaran tempatan dengan mencatatkan sejumlah hampir 13,000 unit tempahan sejak ia dilancarkan. Sehingga September 2021, MMM telah menghantar 5,756 unit kepada para pelanggannya.

Model semasa Xpander dijana oleh enjin petrol NA 1.5 liter MIVEC, menghasilkan 105 PS pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 141 Nm pada takat 4,000 rpm. Unit 4A91 MIVEC itu menyalurkan pacuannya ke roda hadapan menerusi kotak gear automatik empat-kelajuan. Antara ciri kelengkapannya termasuklah lampu utama reflektor bi-LED, aloi 16-inci, kemasukan tanpa kunci dengan butang penghidup enjin, tempat duduk kulit quilted, unit utama skrin sesentuh 9.0-inci dengan Apple CarPlay/Android Auto dan kamera dashcam 360-darjah.

GALERI: Mitsubishi Xpander di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required