Yamaha Y16ZR Doxou Edition tiba di M’sia – RM11,688

Yamaha Y16ZR Doxou Edition tiba di M’sia – RM11,688

Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) hari ini telah melancarkan Y16ZR Doxou Edition untuk pasaran Malaysia, dengan harga RM11,688 tidak termasuk insurans. Selain jaminan dua tahun atau 20,000 km, pelanggan juga akan menerima kunci cakera brek, serta set hadiah eksklusif Doxou yang terdiri daripada sijil pemilikan, visor rekaan khas dan lencana nombor keluaran.

Y16ZR menjadi model ketiga yang diperkenalkan dengan edisi Doxou, mengikuti Y15ZR serta NVX155 versi sama yang diperkenalkan pada tahun 2019. Warna edisi Doxou terbaru ini juga kelihatan berbeza, dengan menggunakan kombinasi biru muda, merah dan hitam.

Malaysia adalah negara pertama yang menerima ketibaan Y16ZR Doxou Edition ini, dan menurut HLYM, ia adalah model khas untuk pasaran negara kita dan akan dikeluarkan hanya 5000 unit sahaja. Jika sebelum ini, model versi Doxou turut dijual di negara lain seperti Vietnam.

Seperti yang boleh dilihat terus, perbezaan model ini hanya pada penampilannya, yang menggunakan grafik khas serta rim warna berbeza antara depan dan belakang. Selain daripada itu, ciri teknikal motosikal ini masih sama seperti Y16ZR biasa yang dijual pada harga RM10,888.

Yamaha Y16ZR dikuasakan oleh enjin satu silinder 155 cc, suntikan bahan api, SOHC dengan Variable Valve Actuation (VVA), yang digabungkan bersama transmisi enam kelajuan (klac slip & assist) untuk menghasilkan kuasa 17.7 hp pada 9,500 rpm dan 14.4 Nm tork pada 8,000 rpm. Ciri menarik lain yang ada padanya termasuk panel meter LCD, lampu LED, angkup brek dua piston di hadapan dan tangki bahan api 5.4 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required