Perodua Myvi facelift dilukis secara digital berasaskan gambar spyshot – gril lebih besar, DRL menegak

Perodua Myvi facelift dilukis secara digital berasaskan gambar spyshot – gril lebih besar, DRL menegak

Sekarang ini kita sedang menjangkakan ketibaan Perodua Myvi facelift, dan nampaknya sudah ada yang menjumpai model tersebut di atas jalan raya. Pengguna Instagram @myvitesse telah memuat naik gambar yang menampakkan model tersebut terdedah waktu menjalani penggambaran komersial.

Kedua-dua bahagian depan dan belakang model generasi ketiga yang disegarkan semula ini dapat dilihat, sekaligus memberikan peluang kepada pakar lukisan digital, Theophilus Chin untuk menghasilkan “gambar studio rasmi” Myvi facelift ini.

Banyak sebenarnya bahagian yang diubah pada penampilan Myvi ini, berbanding Myvi G3 yang dilancarkan pada tahun 2017, tetapi yang paling jelas adalah gril hadapan lebih besar dan ke dalam, serta hanya satu jalur krom di bawah logonya, bersambung sehingga ke lampu.

Perodua Myvi facelift dilukis secara digital berasaskan gambar spyshot – gril lebih besar, DRL menegak

Lampu utama itu pula walaupun nampak sama, tetapi tetap melibatkan sedikit kemaskini. Sudut paling dalam jika diperhatikan tidak lagi menempatkan lampu posisi halogen sebelum ini. Rekaan bampar juga nampak seperti diberikan rekaan yang lebih bersegi, menjadikan bentuk X lebih ketara kelihatan di bawah. Lip depan bagi model AV ini juga disepadukan ke dalam bampar ala skid plate warna perak.

Perodua juga seperti telah menggugurkan lampu kabus bagi model spesifikasi tinggi, dan diganti dengan DRL kecil. Bahagian lain kereta ini tidak melibatkan banyak perubahan. Corong udara hiasan di belakang mungkin antara hal yang dapat dikesan. Model AV menggunakan rim 15-inci yang sama seperti sebelum ini. Warna merah yang digunakan juga adalah warna baru Cranberry Red yang lebih pekat.

Myvi ini dilaporkan bakal menggantikan kotak gear automatik 4AT kepada CVT, mungkin D-CVT yang sama digunakan pada Ativa. Untuk enjin, tiada perubahan dijangkakan — dengan unit 2NR-VE 1.5 liter Dual VVT-i empat silinder dengan janaan 102 hp/136 Nm atau 1NR-VE 1.3 liter dengan janaan 94 hp/121 Nm.

Myvi terbaru ini juga khabarnya akan menerima sistem Advanced Safety Assist (ASA) dari Ativa, menampilkan sistem AEB yang dinaik taraf yang boleh mengesan pengayuh basikal dan berfungsi dalam kelajuan sehingga 120 km/j. Bagaimanapun, ciri seperti bantuan mengekalkan lorong, lampu tinggi automatik atau kawalan melayar adaptif mungkin hanya akan disediakan secara eksklusif untuk Ativa. Jadi, apa pandangan anda tentang penampilan terbaru Myvi ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required