Toyota Innova 2021 dipertingkatkan di M’sia – semua varian dapat pad pengecas tanpa wayar; dari RM116k

Toyota Innova 2021 dipertingkatkan di M’sia – semua varian dapat pad pengecas tanpa wayar; dari RM116k

Toyota Innova telah diberikan sedikit peningkatan untuk pasaran Malaysia, kini ketiga-tiga varian (2.0E, 2.0G dan 2.0X) diberikan pad pengecasan tanpa wayar secara standard – yang sebelum ini ditawarkan secara pilihan dengan kos. Harganya kini juga telah meningkat berbanding pertama kali dilancarkan pada Februari lalu, dengan model asas 2.0E kini berharga RM115,553.

Sementara model pertengahan 2.0G pula ditawarkan pada harga RM125,232, dan varian tertinggi 2.0X pula berharga RM133,355. Kesemua harga atas jalan tanpa insurans tetapi dengan pengecualian cukai jualan yang dilanjutkan sehingga 30 Jun 2022 (Innova adalah 100% model CKD).

Kesemua varian Innova dijanakan oleh enjin petrol 1TR-FE 2.0 liter empat silinder NA berkuasa 139 PS dan tork maksima 183 Nm. Kuasa disalurkan ke roda belakang menerusi kotak gear automatik enam-kelajuan dan turut disertakan dengan penukar mod manual. Ia turut diberikan tiga mod pemanduan (Normal, Eco dan Power).

Untuk kelengkapannya, 2.0E didatangkan dengan roda aloi 16-inci, lampu utama halogen automatik, gril hadapan perak/hitam, cermin sisi dan pemegang pintu sama dengan warna badan, panel meter biasa, unit utama asas, pendingin hawa manual dengan corong di belakanng, roda stereng urethane dengan kawalan media dan tombol gear urethane.

Toyota Innova 2021 dipertingkatkan di M’sia – semua varian dapat pad pengecas tanpa wayar; dari RM116k

Ia turut diberikan kemasukan tanpa kunci dengan butang penghidup enjin, upholstery fabrik hitam, tempat duduk manual dengan barisan kedua boleh dipisahkan 60:40 dan 50:50 untuk barisan ketiga, kotak glove atas dengan penyejuk, VSC, ABS, EBD, bantuan brek dan tujuh beg udara.

Ciri tambahan untuk 2.0G pula termasuklah cermin sisi dan pemegang pintu krom, panel meter Optitron dengan paparan pelbagai-info 4.2-inci, unit utama Display Audio. sembilan-inci dengan sokongan Android Auto dan Apple CarPlay, kamera undur, paparan pandangan panoramik, pendingin hawa automatik, Sistem Telematik Kenderaan (VTS), roda stereng dan tombol gear balutan kulit, tailgate yang mudah ditutup, sistem pencahayaan ambien, pemantauan titik buta dengan kepekaan trafik lintasan belakang.

Untuk varian tertinggi 2.0X pula, ia diberikan ciri tambahah termasuk aloi 17-inci, lampu utama projektor LED automatik, tempat duduk kulit kombinasi, tempat duduk pemandu dengan larasan kuasa lapan-hala, barisan kedua dengan tempat duduk kapten. Varian. ini juga menerima kit penggayaan luaran termasuk spoiler bampar hadapan dan belakang, overfender, bodyside moulding baharu dan rekaan semula skirt sisi.

Klik untuk besarkan

Selain itu, varian 2.0G dan 2.0X turut diberikan ciri tambahan yang lebih spesifik dengan tambahan kos. Ini termasuk perakam video digital hadapan dan belakang (dashcam) untuk pakej Tech-Up dengan kos RM1,100, dengan lain-lain aksesori keselamatan yang lebih premium dan filem solar dengan harga RM2,120.

Untuk 2.0E, anda boleh menambah ciri seperti DVR hadapan dan belakang (RM1,100), pemantauan titik buta (RM2,000), VTS (RM2,000) serta sistem DVD-AVX dengan kamera undur untuk RM3,990, atau pemantauan pandangan panoramik berharga RM6,590.

Toyota Innova facelift 2021 ditawarkan dalam enam warna badan iaitu Medium Silver Metallic, Attitude Black Mica, Phantom Brown, Silver Metallic, Super White II dan Bronze Mica Metallic. Model tertinggi 2.0X turut ditawarkan dengan warna istimewa Crimson Spark Red Metallic. Setiap pembelian MPV ini disertakan dengan waranti selama lima-tahun tanpa had perbatuan.

GALERI: Toyota Innova 2.0X 2021 (pra-peningkatan)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required