Honda ZR-V teaser depan baru, bakal dilancarkan esok

Honda ZR-V teaser depan baru, bakal dilancarkan esok

Seperti dilaporkan sebelum ini, Honda akan mendedahkan SUV kompak terbarunya ketika acara Gaikindo Indonesia International Auto Show (GIIAS) 2021 yang akan dibuka kepada media esok, 11 November. Beberapa bayangan imej model yang dikatakan akan diberi nama ZR-V ini juga sudah pernah kelihatan, tetapi kini ada teaser bahagian depan dan belakang terbaru.

Paling jelas kelihatan adalah DRL LED dalam jalur tajam yang membawa kepada lencana Honda. Turut kelihatan adalah beberapa jalur LED lebih pendek di hujungnya. Elemen berpetak pada rekaan gril juga kini lebih besar. Tiada lagi imej gril seperti HR-V terbaru juga tiada lagi.

Imej teaser sebelum ini menunjukkan badan crossover kompak ini agak bergaya dengan garisan tingkap sedikit bengkok seperti Proton X50 dan juga tiang-D gelap serta gaya ‘bumbung terapung’, bersama lampu belakang lebar sepenuhnya. Honda turut menunjukkan teaser untuk ZR-V ketika melancarkan Civic baharu di Indonesia, mendedahkan lampu utama yang tajam, paten gril chequered, grafik bertitik pada lampu belakang dan lencana RS.

Honda ZR-V teaser depan baru, bakal dilancarkan esok

Sehingga kini, Honda masih belum mendedahkan sebarang perincian mengenai model ini tetapi dijangkakan ZR-V ini bakal berkongsi elemen dengan BR-V iaitu enjin 1.5 liter DOHC i-VTEC dengan 121. PS/145 Nm dan CVT (mungkin juga seperti model City pasaran Thailand dengan unit 1.0. liter pengecas turbo tiga-silinder 122 PS/173 Nm, seperti juga penjana kuasa e:VEV hybrid).

Turut dijangkakan model ini mungkin akan didatangkan dengan ciri keselamatan aktif Honda Sensing, termasuk brek kecemasan sendiri dan kawalan kelajuan adaptif. Di India, ZR-V dikatakan bakal menggantikan WR-V yang berasaskan Jazz. Ada peluang ZR-V ini masuk pasaran Malaysia juga?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required