Mazda CX-50 ditunjukkan sedikit menerusi teaser menjelang penampilan pertama pada 15 November ini

Mazda CX-50 ditunjukkan sedikit menerusi teaser menjelang penampilan pertama pada 15 November ini

Mazda pula menunjukkan iklan acah atau pun teaser CX-50, yang bakal dilancarkan di Amerika Syarikat pada 15 November ini. Seperti yang pernah diperkatakan pada Oktober lalu, CX-50 merupakan salah satu daripada lima SUV baharu yang akan diperkenalkan oleh pengeluar kereta Jepun ini dalam tempoh dua tahun akan datang bagi memberikan pilihan yang lebih luas buat para pelanggan.

Dalam video pendek teaser ini, SUV berkenaan dilihat membawa kayak merentasi hutan. Walau pun tidak begitu jelas kelihatan, namun fail paten yang tersebar sebelum ini sekurang-kurangnya dapat memberikan sedikit gambaran tentang SUV berkenaan.

Ciri kelengkapan yang nampak terserlah antaranya gril berpalang dengan kemasan elemen yang disambungkan ke lampu utama nipis, sementara itu bahagian bampar juga diberikan corong tiruan pada sudut, lebih kurang sama dengan CX-9. Jaluran lebar memisahkan bahagian atas pada wajah SUV ini, dengan corong pengambilan yang menjadi perumah bagi penderia radar untuk sistem bantuan pemandu dan keselamatan kenderaan. Selain itu, rekaan tailgate CX-50 lebih kurang sama seperti model semasa Mazda yang lain seperti CX-30.

Mazda berkata CX-50 akan ditunjangi oleh Skyactiv-Vehicle Architecture seperti yang digunakan untuk Mazda 3 dan CX-30, dengan pacuan semua-roda ditawarkan secara pilihan. Produksi bagi CX-50 akan dilaksanakan di kilang kerjasama Mazda-Toyota baharu, Mazda Toyota Manufacturing, USA (MTMUS), di Huntsville, Alabama.

Pengeluar kereta ini turut mengesahkan bahawa CX-50 bukanlah pengganti bagi CX-50. Perkara yang sama melibatkan antara CX-30 dan CX-3. Tidak seperti model SUV Mazda yang akan datang, CX-50 ini hanya untuk pasaran eksklusif di Amerika Utara sahaja.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required