Ducati Streetfighter V4 SP diperkenal – suspensi elektronik Ohlins, rim gentian karbon, 208 hp, 123 Nm

Ducati Streetfighter V4 SP diperkenal – suspensi elektronik Ohlins, rim gentian karbon, 208 hp, 123 Nm

Selain daripada memperkenalkan varian asas bagi Streetfighter, iaitu Streetfighter V2, Ducati juga telah mendedahkan varian paling tinggi model tersebut, iaitu Streetfighter V4 SP dalam siri keempat Ducati World Premiere.

Streetfighter V4 SP ini masih lagi menggunakan enjin Desmosedici Stradale V4 1,103 cc yang berkuasa 208 hp pada 13,000 rpm dan 123 Nm tork pada 9,500 rpm, sama seperti Streetfighter V4 S, tetapi transmisi enam kelajuan dengan quickshifter DQS EVO 2 padanya telah dinaik taraf dengan klac slipper jenis kering.

Kemudiannya, ia dipasang dengan suspensi elektronik yang terdiri daripada fork Ohlins NIX30 40 mm dan monoshock Ohlins TTX36 yang kedua-duanya boleh dilaras sepenuhnya. Damper stereng juga menggunakan unit daripada Ohlins. Brek masih lagi adalah set berkembar cakera 330 mm dengan angkup Brembo Monobloc Stylema di hadapan dan cakera 245 mm tunggal bersama angkup dua piston di belakang.

Jika dibandingkan lagi dengan Streetfighter V4 S di bawahnya, Streetfighter V4 SP ini juga adalah 3 kg lebih ringan (berat kering), dengan catatan berat 177 kg, hasil daripada penggunaan barang seperti rim dan penghadang lumpur depan gentian karbon, peletak kaki aluminium boleh laras dengan penghadang tumit gentian karbon serta bateri lithium ion.

Pada bahagian keselamatan dan elektronik, ia dilengkapi dengan mod tunggangan dan kuasa, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, kalibrasi tayar automatik, Ducati Power Launch serta Ducati Quick Shift EVO 2.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required