Perodua Alza D27A di’render’ lagi — muka Myvi 2022

Perodua Alza D27A di’render’ lagi — muka Myvi 2022

Selepas mengenakan wajah depan Ativa kepada Daihatsu Xenia sebelum ini, Theophilus Chin kembali lagi dengan interpretasi lain terhadap Perodua Alza D27A generasi baru dan memberi bayangan apa rupa MPV tersebut kelak. Kali ini, wajah depan Myvi terbaru pula dikenakan kepada Xenia.

Antara elemen penting pada Myvi 2022 ialah gril depan yang lebih besar dan ketara, dengan rekaan krom melintang yang bertemu dengan logo Perodua. Dapat juga dilihat rekaan atau lekuk X yang ada pada bampar dan bahagian atas wajahnya, dengan DRL LED menegak terletak di sudutnya.

Bagi Myvi varian atas H dan AV, lip hitam pada bamparnya mempunyai seksyen warna perak, dengan lampu utama juga diberi rekaan baru serta jalur menegak di bampar belakang untuk mengimbangi elemen sama di depan untuk DRL. Bagi imej render ini, Xenia berkenaan hanya diberikan gril depan dan bampar Myvi untuk diserasikan dengan wajah depan MPV berkenaan yang lebih tinggi.

Perodua Alza D27A di’render’ lagi — muka Myvi 2022

Memang, rekaan adalah subjektif, jadi antara dua imej bayangan Alza baru ini yang dihasilkan Theo, yang mana satu anda rasakan lebih menarik? Atau, lagi elok kekalkan wajah Xenia sahaja untuk Alza juga? Atau mungkin wajah Avanza/Veloz baru?

Pengeluaran Alza sedia ada dikhabarkan bakal dihentikan Januari tahun depan, dengan model tersebut akan mula diakhiri jualannya bermula Februari 2022. Maksudnya, pengganti Alza ini hanya akan muncul selepas itu, walaupun masih samar-samar tempoh waktunya untuk masuk pasaran.

Alza generasi baru dijangka bakal menggunakan asas yang sama seperti Avanza/Veloz/Xenia, yang semuanya menggunakan platform Daihatsu New Global Architecture (DNGA). Jika betul, MPV Perodua ini akan jadi model kedua menggunakan paltform tersebut selepas Ativa, walaupun mungkin tidak diberikan enjin turbo yang sama. Di Indonesia, semua MPV berkenaan menggunakan enjin NR.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Sayed sultan on Nov 22, 2021 at 11:41 am

    Potential buyer……preferably the second image illustration new Alza big grille look nice and sporty. I am sure lot of people will agree with me. Thank you.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required