Mitsubishi Pajero Sport, Triton Ralliart tiba di Thailand

Mitsubishi Pajero Sport, Triton Ralliart tiba di Thailand

Selepas mengumumkan pengenalan semula divisi perlumbaan Ralliart Mei lalu, Mitsubishi kini melancarkan dua model khas Ralliart di pasaran Thailand, iaitu Pajero Sport Ralliart dan Triton Ralliart. Kali terakhir model Ralliart dikeluarkan adalah pada tahun 2010.

Bagi Pajero Sport Ralliart, ia menggunakan asas daripada model 2.4 GT Plus (berharga 1,299,000 baht atau RM163k), dan dipasang dengan gril Dynamic Shield hitam berkilat, lampu utama projector bi-LED digelapkan, spoiler belakang hitam, bumbung hitam (untuk warna badan White Diamond) dan antena sirip hitam.

Padanya juga terdapat penghadang lumpur Ralliart, karpet Ralliart, kemasan lengkuk roda hitam berkilat, grafik pelekat khas, serta rim 18 inci warna gelap. Model Ralliart Edition ini ditawarkan dalam dua warna luar, iaitu White Diamond dan Jet Black Mica.

Pergi kepada Triton pula, model Ralliart ini disediakan untuk kedua-dua badan jenis single cab dan double cab. Kedua-duanya juga menggunakan asas daripada model yang menggunakan enjin diesel turbo 2.5 liter dengan padanan transmisi manual lima kelajuan.

Untuk aksesori yang dipasang, ia juga mendapat senarai yang sama seperti Pajero Sport, tetapi ditambah dengan pelindung cermin sisi dan pemegang pintu hitam serta lapik tempat barangan belakang khas Ralliart. Model single cab kini mendapat skrin tujuh inci dengan sambungan Apple CarPlay dan Android Auto, tetapi model double cab masih menggunakan unit Double-DIN.

Harga mode Ralliart ini hanya akan didedahkan apabila model ini membuat penampilan rasmi di Thailand Motor Expo nanti. Walaupun ia kelihatan cuma diberi aksesori hiasan dan luaran sahaja, Mitsubishi sebelum ini pernah memberitahu bahawa mereka juga akan menghidupkan kembali “Mitsubishi-ness driving”, dan kita boleh menjangka lebih banyak lagi aksesori Ralliart serta model khas pada masa hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required