Chery Tiggo 4 Pro di Afrika Selatan datang dengan jaminan 1,000,000 km – semua varian termasuk turbo

Chery Tiggo 4 Pro di Afrika Selatan datang dengan jaminan 1,000,000 km – semua varian termasuk turbo

Chery baru sahaja melancarkan Tiggo 4 Pro di Afrika Selatan, dan satu perkara yang menjadi buah mulut ramai adalah ia datang dengan jaminan satu juta kilometer. Menurut pengeluar itu, jaminan ini datang dalam dua fasa, bermula dengan jaminan lima tahun atau 150,000 km.

Kemudiannya, sambungan jaminan fasa kedua selama lima tahun atau 850,000 km akan diberi khas untuk bahagian enjin apabila jaminan fasa pertama sudah berakhir. Syarat yang ditetapkan, kenderaan tersebut mestilah masih dimiliki oleh orang yang sama dari awal dan tidak boleh dipindah milik.

Kemudiannya, untuk jaminan itu terus sah, kenderaan itu perlu diselenggara dan diservis oleh pusat servis rasmi Chery menggunakan alat ganti asli. Chery juga menyatakan bahawa pemilik tidak boleh lambat atau terlepas waktu servis kenderaan tersebut dan ia tidak digunakan untuk tugas ekstrem seperti teksi atau kenderaan keselamatan.

Di Afrika Selatan, Tiggo 4 Pro ditawarkan dalam lima varian dengan harga antara 269,900 rand (RM73k) untuk varian asas, hingga 359,900 rand (RM97k) untuk varian paling tinggi. Semua varian ini ditawarkan dengan pakej jaminan yang sama, termasuklah model turbo.

Model asas menggunakan enjin empat silinder NA 1.5 liter yang menghasilkan kuasa 113 PS dan 138 Nm tork, dipadankan bersama transmisi sama ada manual enam kelajuan atau CVT sementara tiga varian paling atas menggunakan enjin 1.5 liter turbo berkuasa 147 PS dan 210 Nm tork.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required