Toyota sediakan servis cantikkan semula, naik taraf ciri keselamatan model lama melalui Kinto Factory

Toyota sediakan servis cantikkan semula, naik taraf ciri keselamatan model lama melalui Kinto Factory

Ada orang, apabila sudah memiliki sesebuah kenderaan, mereka akan rasa ingin menyimpannya selama mungkin dan tidak mahu bertukar kepada model lain. Bagi mereka yang sebegini (di Jepun), Toyota telah mengumumkan penawaran servis naik taraf dan baik pulih di bawah cabang Kinto Factory untuk pelanggannya.

Ia akan dimulakan pada hujung bulan ini, untuk model Aqua (Prius c), Prius, Prius Alpha (Prius v), Alphard, Vellfire serta Lexus UX dan NX, diikuti model-model terpilih lain selepas ini. Menurut Toyota, mereka juga mempunyai hasrat untuk mengembangkan lagi servis Kinto Factory ini ke negara lain pada masa hadapan.

Melalui servis ini, Toyota bukan setakat boleh mengecat kenderaan anda, tetapi juga menukar kemasan di dalam seperti balutan tempat duduk, panel pintu, roda stereng ataupun tombol gear. Jika anda ada keinginan tertentu, ia juga boleh diambil kira.

Selain baik pulih visual, Toyota juga boleh menaik taraf ciri elektronik pada kereta lama tersebut, untuk dipasang dengan ciri lebih canggih seperti sistem bantuan pemandu yang termasuk pemerhati titik buta, kawalan salah guna pedal, amaran trafik dari belakang serta sensor untuk membuka pintu but tanpa sentuh.

Servis sama juga sudah berada dalam perancangan untuk United Kingdom, di mana Autocar melaporkan bahawa Toyota sudah membuat pengumuman untuk menyediakan khidmat Kinto Factory ini supaya kereta dapat digunakan lebih lama walaupun sudah bertukar pemilik beberapa kali.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required