Setia Gemilang Auto jadi outlet barangan premium Proton R3 pertama – tawar minyak enjin, barangan lain

Setia Gemilang Auto jadi outlet barangan premium Proton R3 pertama – tawar minyak enjin, barangan lain

Khamis lalu, Proton telah memperkenalkan semula barangan-barangan dengan jenama sayap perlumbaannya iaitu Proton R3 yang kini diuruskan oleh Proton Global Service (PGS). Selain dari barangan gaya hidup seperti kemeja-T dan topi dengan logo R3, ia turut disertai dengan penawaran minyak enjin premium R3.

Selain dari outlet utama Lifestyle Boutique yang terletak di dalam bangunan Pusat Kecermelangan Proton (CoE), pelanggan turut boleh mendapatkan barangan-barangan berkenaan di outlet R3 Premium Merchandise Partner yang diwujudkan di pusat-pusat 4S/3S Proton di seluruh negara.

Dan outlet R3 pertama yang dibuka adalah di Setia Gemilang Auto, terletak di Sungai Buloh, Selangor. Majlis pelancaran rasmi R3 Premium Merchandise Partner Setia Gemilang Auto tersebut telah dibuat semalam, dihadiri oleh Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton Roslan Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif PGS Lee Yeet Chuan serta Ahli Parlimen Sungai Buloh YB Sivarasa Rasiah.

Menerusi outlet ini, pelanggan boleh mendapatkan minyak enjin premium R3 yang ditawarkan dalam dua pilihan. Ia terdiri dari minyak enjin premium R3 P2 Semi-Synthetic 10W-30 dijual pada harga RM158.00, dan juga R3 P1 Fully-Synthetic 5W-30 berharga RM208.00 – kedua-duanya dalam pek botol empat liter.

Namun untuk masa terhad, kedua-dua minyak enjin premium R3 ini akan ditawarkan pada harga pengenalan masing-masing RM128 dan RM178 sehingga 30 April nanti. Bagi pemilik-pemilik Proton dengan enjin Campro/CFE (1.3L S4PE dan 1.6L S4PH), anda turut boleh menggunakan penapis minyak enjin premium R3 yang ditawarkan di outlet ini.

Menurut Proton, penawaran minyak enjin penapis minyak enjin ini adalah permulaan semula R3 dalam menawarkan produk prestasi untuk kereta-kereta Proton. Selepas ini ia akan menawarkan semula pelbagai aksesori dan kelengkapan prestasi lain seperti sebelum ini.

Untuk barangan gaya hidup pula, pelanggan ditawarkan dengan barangan seperti topi snapback (RM55), topi baseball (RM55) baju polo dry-fit (RM60), kemeja-T kolar bulat dalam dua rekaan berbeza (RM49) dan juga baju polo kolar zip dry-fit (RM55).

Setia Gemilang Auto merupakan salah satu outlet R3 Premium Merchandise Partner dari 20 outlet secara keseluruhan yang akan dibuka di pengedar-pengedar lain di seluruh negara. Senarai pengedar lain yang turut akan menampilkan outlet ini adalah seperti yang tertera di atas.

GALERI: Barangan gaya hidup Proton R3

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required