Pusat 3S Peugeot pertama kendalian Bermaz dibuka – turut boleh selenggara kenderaan Citroen dan DS

Pusat 3S Peugeot pertama kendalian Bermaz dibuka – turut boleh selenggara kenderaan Citroen dan DS

Seperti yang telah dikhabarkan beberapa kali sebelum ini, selain Kia, Peugeot juga kini berada di bawah kendalian Bermaz Auto Alliance (BAA) untuk pasaran Malaysia. Justeru, untuk memberikan perkhidmatan yang diperlukan untuk para pelanggannya, BAA telah membuka Pusat 3S Peugeot yang terletak di Glenmarie, Shah Alam.

Fasiliti pusat 3S ini turut mengadaptasi identiti jenama Peugeot baharu (tiada lagi sentuhan warna biru) dan juga logo singa baharu jenama Perancis ini.

“Bermaz Auto Alliance sedang memulakan penyediaan pengalaman pemilikan terbaik untuk pelanggan dengan kemudahan baharu ini. Kami komited dalam membangunkan jenama Peugeot dan menambah baik pengalaman pemilikan dengan menyediakan sokongan selepas jualan dan perlindungan berkaitan waranti kepada pelanggan,” ujar kenyataan yang dikeluarkan oleh BAA, sambil menambah pusat 3S ini turut mengalu-alukan pemilik model Citroen dan DS untuk menyelenggara kereta mereka di sini.

Pusat 3S Glenmarie yang baharu ini dilengkapi dengan 21 petak penyelenggaran yang dikendalikan oleh juruteknik terlatih. Sebagai fasiliti baharu, ia turut dilengkapi dengan peralatan diagnostik dan kelengkapan penyelenggaran pengeluar yang terkini. Selain itu, ia turut menyediakan ruang menunggu untuk para pelanggan di samping makanan ringan dan juga kemudahan WiFi secara percuma.

Terletak di Lot 15, Jalan Pelukis U1/46, Temasya Industrial Park, pusat servis ini beroperasi dari jam 8 pagi hingga 5 petang pada hari Isnin hingga Jumaat, dan 8 pagi hingga 12 tengahari untuk Sabtu. Bagi membuat temujanji, pelanggan boleh menghubungi talian 03-50212300 (sambungan 2402/2403). Selain itu, temujanji juga boleh dibuat secara dalam talian menerusi Peugeot Customer Portal. Jika memerlukan bantuan tepi jalan 24 jam, taliannya ialah 1800-22-3399.

BAA masih dalam proses mengumpulkan data pelanggan Peugeot, jika anda masih belum berbuat demikian, bolehlah mengemaskini maklumat diri anda menerusi laman web rasminya, di mana ia dilindungi oleh peraturan PDPA.

Juga untuk pengetahuan anda, kilang Naza di Gurun, Kedah, kini dimiliki sepenuhnya oleh Stellantis, dan baru-baru ini telah mengeluarkan model facelift bagi Peugeot 3008 dan 5008, serta model generasi kedua bagi Peugeot 2008. Kenderana yang dipasang di kilang di Gurun itu juga dieksport untuk pasaran Thailand dan Indonesia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required