Geometry E muncul dalam teaser – crossover elektrik yang akan didedah di Beijing bulan hadapan, 81 PS

Geometry E muncul dalam teaser – crossover elektrik yang akan didedah di Beijing bulan hadapan, 81 PS

Geometry telah menyiarkan gambar teaser pertama bagi kereta elektrik baru mereka, yang akan dipanggil secara ringkas sebagai E. Menurut CarNewsChina, sebenarnya sebelum ini E mempunyai nama lain, iaitu Thunder Tiger, tetapi nampaknya pengeluar itu telah berubah fikiran dengan menukarnya.

Dengan itu, kini hanya EX3 Kungfu Cow – didedahkan September lalu – sahaja yang menjadi satu-satunya kereta daripada jenama itu yang menggunakan nama berasaskan binatang. Sama seperti Kungfu Cow, E juga adalah sebuah crossover kecil dengan dimensi 4,006 mm panjang, 1,765 mm lebar, 1,550 mm tinggi dan jarak roda 2,485 mm.

Meskipun Kungfu Cow dan E mempunyai ukuran hampir sama, E tampil lebih moden, seperti yang boleh dilihat dalam gambar teaser ini dan juga gambar yang didedahkan oleh kementerian industri dan informasi teknologi China bulan lalu.

Antara ciri rekaan yang menonjol pada E adalah seperti jalur lampu penuh di bahagian depan, bampar yang tertutup sepenuhnya dengan lampu kabus di tepi, lampu nipis dan turun tajam ke bawah di belakang, rim dua tona, spoiler belakang berlekuk di tengah serta tempat mengecas di di bahagian fender kiri.

Juga sama seperti Kungfu Cow, E ini bukanlah dibina ats platform baru, tetapi menggunakan asas daripada Geely Vision X3 yang sudah pun berada di pasaran sejak tahun 2017. Satu perbezaan yang nyata adalah E menggunakan satu motor elektrik terletak di depan yang mampu menghasilkan 81 PS (80 hp atau 60 kW) dan mampu membawanya sehingga kelajuan maksimum 121 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required