Toyota C-HR Hybrid GR Sport di Thailand – RM149,255

Toyota C-HR Hybrid GR Sport di Thailand – RM149,255

Toyota telah mengeluarkan perincian mengenai C-HR Hybrid GR Sport untuk pasaran Thailand, di mana ia ditetapkan pada harga 1,189,000 baht (RM149,255). Hanya varian tunggal sahaja yang ditawarkan di negara berkenaan dengan penjana kuasa 1.8 liter hibrid, dan ia adalah model pra-peningkatan iaitu kemaskini kitaran hayat pertengahan untuk C-HR yang diperkenalkan pada tahun 2019, untuk pasaran termasuk Jepun dan Eropah.

Untuk pasaran negara lain, ia juga ada menawarkan penjana kuasa elektrifikasi 1.8 liter dengan unit ZZR-FXE Atkinson-cycle yang dipadankan dengan motor elektrik 72 hp/163 Nm, dengan jumlah keseluruhan kuasa mencecah 122 hp. Toyota mendakwa angka penggunaan bahan apinya adalah sekitar 24.4 km bagi setiap liter atau 4.09 l/100 km.

Di Eropah, selain varian 1.8 liter dengan 122 hp, C-HR Hybrid GR Sport turut ditawarkan dengan enjin 2.0 liter Hybrid Dynamic Force, dengan angka prestasi 184 hp. Manakala untuk pasaran Jepun pula, ia menerima unit 8AR-FTS 1.2 liter pengecas turbo empat-silinder petrol. Ciri baharu yang diberikan untuk varian GR Sport ini ialah suspensi sport, hasil gegelung dan peredam (damper) yang disemak semula.

Varian GR Sport bagi C-HR ini sudah pasti diserlahkan dengan kit badan GR Sport termasuk bampar hadapan, lampu kabus LED, skirt sisi, kemasan bampar belakang serta lencana GR di hadapan dan lambang GR Sport di belakang. Ia juga diberikan roda aloi 18-inci dengan rekaan baharu GR Sport.

Di dalamnya, C-HR Hybrid GR Sport turut menerima penjenamaan GR termasuk tempat duduk rekaan khas dengan jahitan kelabu, dan roda stereng balutan kulit juga diberikan lencana GR. Bukan itu sahaja, butang penghidup enjin juga diberikan penjenamaan GR.

Aspek keselamatan bagi C-HR Hybrid GR Sport untuk Thailand ini termasuklah Toyota Safety Sense, yang merangkumi kawalan kelajuan radar dinamik dengan bantuan mengesan lorong, kepekaan ketibaan lorong dengan bantuan stereng, brek kecemasan sendiri dan lampu tinggi automatik.

Di Thailand, Toyota C-HR Hybrid GR Sport boleh didapati dalam tiga pilihan warna iaitu Attitude Black Mica dengan bumbung roda perak, Premium Red dengan bumbung hitam dan dengan kos tambahan sebanyak 7,000 baht (RM878), pembeli boleh mendapatkan warna Platinum White Pearl dengan bumbung hitam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required