Toyota Yaris 2022 di M’sia dikemaskini harga dengan SST – dari RM74k, model tertinggi 1.5G kini RM87,600

Toyota Yaris 2022 di M’sia dikemaskini harga dengan SST – dari RM74k, model tertinggi 1.5G kini RM87,600

Nampak gayanya cukai jualan dan perkhidmatan (SST) bagai tiada harapan untuk ‘bersambung cuti’ dan bakal tamat pada 30 Jun 2022. Terkini, UMW Toyota Motor telah mengeluarkan senarai harga yang disemak semula (efektif 1 April 2022) untuk tiga model semasanya iaitu Yaris, Vios dan Corolla.

Mulai 1 April ini, barisan Yaris pasaran Malaysia ditetapkan pada harga bermula seperti berikut:

  • Yaris 1.5J – RM73,800
  • Yaris 1.5E – RM83,300
  • Yaris 1.5G – RM87,600
  • Berbanding dengan harga sewaktu dilancarkan, ternyata ia meningkat masing-masing sebanyak RM2,860, RM2,920 dan RM2,792. Untuk makluman, ia adalah harga anggaran dan boleh berubah pada masa hadapan. Perbezaannya tidaklah melibatkan nilai yang besar dan tidak dipastikan adakah kenaikan harga tersebut juga bakal melibatkan peningkatan spesifikasi.

    Peruntukan untuk suku kedua bagi Yaris telah pun dipenuhi, jadi pelarasan harga ini dijangka untuk suku ketiga dan seterusnya. Di mana buat masa ini, tidak dipastikan adakah kerajaan akan melanjutkan tempoh pengecualian SST seperti yang diharapkan oleh kebanyakan syarikat pengeluar kereta.

    Toyota Yaris 2022 di M’sia dikemaskini harga dengan SST – dari RM74k, model tertinggi 1.5G kini RM87,600

    Ketiga-tiga varian Yaris dikuasakan oleh unit 2NR-FE 1.5 liter empat-silinder dengan Dual VVT-i yang mampu memberikan output 107 PS pada 6,000 rpm dan tork 140 Nm pada 4,200 rpm. Ia dipadankan dengan CVT (dengan mod Shiftmatic tujuh-kelajuan) yang menyalurkan pacuan ke roda hadapan.

    Untuk aspek keselamatan, varian E dan G menerima Toyota Safety Sense yang merangkumi sistem pra-pelanggaran (PCS), kepekaan ketibaan lorong (LDA), pemantauan titik buta (BSM) dengan Kepekaan Trafik Lintasan Belakang (RCTA) serta paparan pandangan panoramik 3D (PVM).

    Ia diberikan tiga pilihan warna luaran iaitu Red Mica Metallic, Platinum White Pearl dan Silver Metallic. Harga yang disebutkan itu turut didatangkan dengan waranti lima-tahun dengan perbatuan tanpa had secara standard.

    Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

    Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

    10% discount when you renew your car insurance

    Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

    Car Insurance

    Izwaashura Sadali

    Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

     

    Comments

     

    Add a comment

    required

    required