Tata Curvv Concept muncul di India – petunjuk model EV produksi yang akan masuk pasaran pada 2024

Tata Curvv Concept muncul di India – petunjuk model EV produksi yang akan masuk pasaran pada 2024

Tata Motors sebelum ini pernah membuat pengumuman bahawa mereka akan melaburkan sejumlah wang yang banyak untuk kenderaan elektrik dalam masa lima tahun akan datang, dan ini akan membawa kepada pengenalan 10 buah kenderaan elektrik (EV). Apa yang anda lihat dalam gambar ini adalah petunjuk kepada salah satu model tersebut.

Ia dipanggil sebagai Curvv, dan Tata memberitahu, versi produksi bagi model konsep ini akan masuk ke pasaran dalam masa dua tahun akan datang. Ada beberapa penggerak akan disediakan sebagai pilihan bagi model ini, tetapi yang utama adalah penggerak elektrik penuh kerana itu adalah perancangan yang memang sudah ada sejak awal bagi Curvv. Enjin pembakaran dalaman pula akan diperkenalkan kemudian.

Melihat kepada laporan yang dikeluarkan oleh Indian Express dan Evo India, Curvv versi produksi nanti akan dibina atas platform Generation 2 Tata yang boleh menerima penggerak elektrik, tetapi Tata sendiri masih belum mendedahkan perincian teknikal atau spesifikasinya.

Meskipun begitu, rekaan luar dan dalam SUV ini sudah pun didedahkan sepenuhnya, menampakkan rekaan yang banyak menggunakan garis tajam berlekuk, sementara bumbung yang menjunam pula membuatkan ia kelihatan seperti Mercedes-Benz GLE Coupe. Selain jalur lampu penuh sepanjang bahagian hadapan dan belakangnya, model ini juga mempunyai lampu di sekeliling lampu belakangnya.

Bahagian dalam pula menggunakan rekaan yang minimalis dengan corong pendingin hawa yang seakan tersembunyi, dua skrin atas papan pemuka yang rata seperti meja serta butang kawalan jenis sesentuh pada panel tengah serta stereng. Penukar gear menggunakan unit tombol yang perlu dipusing sementara di atas pula terdapat bumbung panoramik yang besar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required