UMW Toyota Motor jual lebih 22k unit pada Q1 2022, naik dari 17k pada Q1 2021 – Mac catat kenaikan 32%

UMW Toyota Motor jual lebih 22k unit pada Q1 2022, naik dari 17k pada Q1 2021 – Mac catat kenaikan 32%

UMW Toyota Motor (UMWT) telah mengeluarkan keputusan prestasi jualan bagi bulan Mac serta suku pertama (Q1) bagi tahun 2022. Di mana ia menyaksikan carta bagi jenama Toyota mencatatkan jualan sebanyak 8,386 unit, dan 101 unit bagi Lexus, menjadikan jumlah keseluruhan cecah 8,487 unit pada Mac 2022.

Untuk Toyota, peningkatan jualan sebanyak 32% pada bulan lalu telah mengatasi rekod pada Februari yang terjual sebanyak 6,366 unit. Sementara prestasi jualan Lexus juga meningkat sebanyak 66 unit berbanding yang dicatatkan pada bulan sebelumnya. Jumlah keseluruhan jualan bagi suku pertama tahun ini adalah sebanyak 22,447 unit, melibatkan kenaikan sebanyak 17,000 unit berbanding tempoh yang sama pada tahun lalu.

Rekod prestasi bagi suku pertama tahun ini oleh UMWT disumbangkan oleh promosi jualan yang berterusan sejak Mac, termasuk manfaat tambah nilai sehingga RM4,000 untuk model paling laris iaitu Vios dan Yaris. Selain itu, UMWT juga menyasarkan penjualan akan meningkat pada masa akan datang, memandangkan ada produk baharu bakal dilancarkan pada tahun ini.

“Dalam ke arah perubahan bagi mobiliti yang lebih mampan, Toyota berhasrat untuk tidak meninggalkan sesiapa pun di belakang walau kami terus berada di barisan hadapan dalam menawarkan nilai bagi wang dengan dilengkapi kemajuan teknologi dan ciri keselamatan terkini pada semua produk kami,” kata Presiden UMW Toyota Motor Ravindran Kurusamy.

Dalam hal lain, syarikat ini telah pun melancarkan pusat 3S baharu di Cyberjaya, bagi memberikan kemudahan yang lebih baik untuk pelanggan di sekitar kawasan itu. Sebagai tambahan kepada fasiliti jualan, servis dan alat ganti, pusat 3S Cyberjaya ini dioperasikan oleh Otomobil Sejahtera yang turut termasuk dengan perkhidmatan mengecat dan mengetuk badan kenderaan, ujar UMW Toyota Motor.

Dalam masa yang sama, promosi jualan masih lagi berlangsung, termasuk menawarkan peluang memenangi ‘duit raya’ dengan pertandingan Pandu Uji dan Menang Duit Raya. Di mana pelanggan yang memandu uji di mana-mana bilik pameran berpeluang memenangi duit raya sebanyak RM100, dan bagi yang menempah kenderaan pula berpeluang menerima RM200. Sebanyak 30 orang pemenang akan dipilih pada setiap minggu.

Selain itu, pada 16-17 April ini akan berlangsungnya sambutan minggu Ramadan di semua cawangan Toyota di seluruh negara susulan penganjuran aktiviti Bersama Lebih Bersama yang sedang berlangsung. Banyak tawaran menarik menanti, termasuk pelbagai cenderahati (sehingga kehabisan stok) bakal diberikan kepada pelanggan yang menyertai sesi pandu uji kenderaan Toyota.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required