Toyota GR Corolla Sedan – badan lebar, tiga ekzos

Toyota GR Corolla Sedan – badan lebar, tiga ekzos

Adakah anda antara orang yang tertarik dengan Toyota GR Corolla yang didedahkan di Amerika Syarikat (AS) bulan lalu, tetapi berharap ada versi sedan untuk lebih ruang simpanan? Malangnya Toyota tidak mengeluarkan model seperti itu, tetapi dengan adanya kepakaran Theophilus Chin, kami tunjukkan bagaimana bentuknya dalam versi digital.

Menariknya pada lukisan digital kali ini, Theo tidak menggunakan Corolla pasaran AS sebagai asas, dan sebaliknya mengambil Corolla yang dipasarkan di negara kita (juga dikenali sebagai Corolla Altis di Thailand). Dari situ, beliau memasukkan pelbagai elemen daripada GR Corolla.

Perkara pertama yang menonjol adalah muka hadapan lebih agresif, dengan bukaan yang besar di tengah, lampu kabus bulat kecil di bawah serta satu lagi bukaan berbentuk menegak di bucu bampar. Panel membonjol di bahagian gril pada Corolla asal juga telah dibuang demi menjadikan bampar tersebut nampak lebih kemas dan bersih.

Toyota GR Corolla Sedan – badan lebar, tiga ekzos

Menjadikan kedudukan kereta ini nampak lebih tegap, kedua-dua bahagian lengkuk roda hadapan dan belakang ditambah menjadi lebih lebar dan pada fender terdapat sirip udara bersama lencana logo GR. Mengikuti konsep GR Corolla yang sama, skirting tepi turut mempunyai tulisan “GR-Four” yang merujuk kepada sistem pacuan semua roda serta enjin 1.6L turbo 304 PS/370 Nm GR Corolla.

Spoiler belakang pada lukisan digital GR Corolla Sedan ini tidak begitu besar seperti GR Corolla AS dan ia diletakkan di atas penutup but. Bahagian bampar direka lebih agresif, dan mempunyai tiga muncung ekzos di bawahnya.

Jadi, apa pendapat anda dengan rekaan lebih agresif untuk Corolla Sedan ini? Adakah ia padan dengan bentuknya atau ada bahagian yang perlu ditukar lagi? Setakat ini rekaan seperti ini memang tidak boleh didapati di mana-mana tetapi Theo memberitahu, mungkin nanti ada pihak yang berminat untuk menghasilkan kit badan sebenar mengikut rekaan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required