Dengarnya, Honda CR-V generasi keenam akan diperkenalkan kepada dunia antara hujung tahun ini atau awal tahun hadapan. Walaubagaimanapun, ada kemungkinan ia berlaku lebih awal kerana beberapa gambar SUV tersebut (dikatakan sebagai versi produksi) sudah mula tersebar di dalam internet.

Garis pada badan kenderaan ini dilihat mengikuti HR-V, seperti yang juga dilihat dalam gambar paten yang tersebar tiga bulan lalu. Antara ciri rekaan yang boleh dilihat adalah bahagian hadapan yang lebih tegak, lampu utama nipis yang memanjang sehingga ke tepi, gril berpetak yang besar serta kemasan L di bucu bampar.

Gambar kenderaan sebenar ini juga menunjukkan garis tingkap yang kurang menjungkit ke atas sementara di belakang, lampunya yang berbentuk L masih lagi mengikuti konsep seperti model generasi kelima sekarang, tetapi dengan perincian yang sedikit berbeza. Bersama dengan pintu but yang tidak begitu menggelembung, ia kini nampak seakan sebuah Volvo.

Pada bahagian lain, muncung ekzos berkembar yang ada di bahagian bawah masih lagi menggunakan bentuk berpetak seperti model generasi kelima (menggantikan bentuk bulat pada model sebelum facelift), tetapi garisnya telah diubah sedikit dan bukaannya nampak lebih besar.

Selain menunjukkan ini adalah model pasaran China, lencana pada CR-V ini juga menyatakan ia adalah varian Turbo, sekaligus mengesahkan enjin 1.5 liter VTEC Turbo yang dipakai sekarang akan terus digunakan. Kuasa bagaimanapun dijangka lebih tinggi berbanding 193 PS dan 243 Nm yang dihasilkan sekarang.

Turut dijangka tiba adalah dua penggerak hibrid, dengan yang pertamanya adalah e:HEV seperti Civic yang menawarkan 184 PS dan 315 Nm tork, sementara satu lagi adalah varian plug-in hybrid yang berkemungkinan sama seperti CR-V yang telah dijual di China sejak tahun 2020.