Mazda 3 2022 sedan dengan kit badan Mazdasports dipamerkan di Malaysia; bakal dijual tak lama lagi?

Mazda 3 2022 sedan dengan kit badan Mazdasports dipamerkan di Malaysia; bakal dijual tak lama lagi?

Baru-baru ini kami terserempak dengan Mazda 3 Sedan yang agak unik di bilik pameran Mazda Glenmerie – ia tampil dengan pakej pengayaan Mazdasports yang mungkin akan ditawarkan kepada pelanggan tidak lama lagi. Nama Mazdasports bukanlah baru disini kerana ia masih digunakan oleh akedemi pemanduan Mazda Malaysia.

Ini juga bukan pertama kali Mazda Malaysia menawarkan pakej Mazdasports seperti ini, kerana sebelum ini ia pernah ditawarkan untuk Mazda 3 Hatchback generasi sebelumnya. Pakej tersebut bukan sahaja menampilkan kit penggayaan bahagian luar, malah turut diberikan beberapa perincian pada kabin.

Mazda 3 2022 sedan dengan kit badan Mazdasports dipamerkan di Malaysia; bakal dijual tak lama lagi?

Untuk kit badan, pakej Mazdasports ini disertakan dengan splitter udara pada bampar hadapan, skirt sisi, dan juga apron belakang menampilkan kemasan seakan unit diffuser. Ia juga hadir dengan kemasan sekeliling gril hadapan yang digelapkan, tip ekzos oval berkembar lebih besar dan juga spoiler kecil pada penutup but.

Model yang dipamerkan ini tidak disertakan dengan sistem kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, jadi ia pastinya Mazda 3 Sedan dari varian 1.5 liter. Model tersebut dijana oleh enjin petrol NA Skyactiv-G berkuasa 118 hp dan tork maksima 153 Nm, dipadankan dengan kotak gear enam-kelajuan automatik.

Varian ini sepatutnya menerima tempat duduk balutan fabrik, namun model dengan kit Mazdasports ini dilihat menerima upholsteri gabungan kulit dan sued, bersama logo ‘MS’ pada perehat badan tempat duduk hadapan. Ia juga menerima balutan sued pada bahagian atas roda stereng dan juga pada sarung tuil penukar gear.

Kami telah pun bertanya adakah kit Mazdasports untuk Mazda 3 ini sudah boleh dibeli untuk mereka yang berminat, namun kami masih belum menerima sebarang jawapan yang muktamad.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required