Honda Hornet serba baru – lukisan konsep didedah

Honda Hornet serba baru – lukisan konsep didedah

Honda Hornet, satu model yang sudah dikenali sejak tahun 1998 dan ditawarkan kepada pasaran hingga 2013 nampaknya bakal kembali apabila pengeluar Jepun itu mendedahkan lukisan awal untuk model konsep Hornet generasi baru.

Lukisan ini dihasilkan dengan kerjasama antara pusat R&D Honda di Itali dan Jepun, sementara perekanya adalah Giovanni Dovis yang berusia 28 tahun. Beliau juga adalah orang yang bertanggungjawab menghasilkan garis-garis badan pada ADV350 baru.

Banyak garis-garis tajam pada Hornet Concept ini, namun bentuk lampu serta tangkinya seakan mengingatkan kita kepada model Duke daripada KTM. Bahagian belakang juga tajam seperti motosikal sports, manakala pemegang pula berada pada kedudukan sederhana.

“Lukisan ini menunjukkan bagaimana konsep rekaan Hornet menjanjikan kelincahan, dinamik dan serba ringan melalui bentuk yang kurus, bahagian ekor runcing dan garis-garis yang sangat tajam. Ia menghasilkan satu rupa kompak berkadaran, serta mempunyai tanda ketegangan dan sifat agresif dari depan sampai ke belakang, menggariskan tujuan sport sebenar Hornet,” kata Dovis.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required