Hyundai Grand Starex 2022 terima kemaskini luaran, kit badan, warna Moonlight; harga sama, stok terhad

Hyundai Grand Starex 2022 terima kemaskini luaran, kit badan, warna Moonlight; harga sama, stok terhad

Hyundai Grand Starex diberikan tingkat taraf kecil untuk model 2022. MPV 11-tempat duduk tersebut kini datang dengan pilihan warna badan Moonlight (biru gelap) baharu, kit badan dengan rekaan lebih ringkas dari sebelum ini, lampu belakang ‘kristal’ baharu serta spoiler belakang baharu yang tampil dengan lampu brek.

Ia ditawarkan dalam dua varian iaitu Executive Plus dan Executive Plus dengan Telematics – kedua-duanya masih dijana oleh enjin turbodiesel 2.5 liter CRDi VGT berkuasa 170 PS/441 Nm. Kotak gear juga masih sama iaitu unit transmisi automatik lima-kelajuan bersama Shiftronic bagi memacu sepenuhnya roda belakang.

Varian Executive Plus dijual pada harga tanpa insuran RM163,888 dengan pengecualian SST, manakala Executive Plus dengan Telematics pula adalah RM2,000 lebih mahal iaitu RM165,888. Sistem telematik pada varian tertinggi tersebut menawarkan enam servis termasuk Pengesan Kemalangan Automatik, Bantuan Kecemasan, Bantuan Kerosakan, Bantuan Servis, Connected Security Features (menerusi aplikasi telefon pintar) dan juga Pengesan Kenderaan Dicuri.

“Grand Starex merupakan salah satu model paling laris kami selepas Kona dan Elantra kerana saiz, prestasi dan juga harganya yang mampu milik. Dengan berbaki unit yang terhad, mereka yang telah terpikat dengan Grand Starex seharusnya buat tempahan secepat mungkin,” kata Pengarah Urusan Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM), Low Yuan Lung. Beliau menambah bahawa model ini agak popular dikalangan pengendali perniagaan dan juga mereka yang mempunyai keluarga besar.

Hyundai Grand Starex 2022 terima kemaskini luaran, kit badan, warna Moonlight; harga sama, stok terhad

HSDM turut menyatakan antara perincian lain yang ada pada Grand Starex ini termasuk “tempat duduk baris kedua yang boleh dipusing, sejumlah perincian keselamatan dan juga monitor paparan pada bumbung.” MPV ini juga dilindungi waranti selama lima tahun atau 300,000 km.

Sebelum ini HSDM ada menyatakan bahawa Grand Starex akan terus dijual walaupun model generasi baharu Staria Premium sudahpun dilancarkan di Malaysia. Kedua-duanya dikelaskan dalam kategori berbeza di mana Staria Premium berada pada kelas mewah, manakala Starex untuk segmen lebih mampu milik.

Walau bagaimanapun, dengan kenyataan “hanya berbaki unit yang terhad” dari HSDM tersebut, ada kemungkinan penjualan Grand Starex mungkin akan dihentikan selepas ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required