Rapid KL umum perkhidmatan bas ekspres di Stesen LRT/MRT Pasar Seni dan Stesen LRT KLCC ditamatkan

Rapid KL umum perkhidmatan bas ekspres di Stesen LRT/MRT Pasar Seni dan Stesen LRT KLCC ditamatkan

Perkhidmatan bas ekspres Rapid KL dari stesen LRT/MRT Pasar Seni dan stesen LRT KLCC diumumkan telah ditamatkan mulai hari ini, 4 Julai 2022. Perkara ini diumumkan sendiri oleh pengendali pengangkutan awam tersebut menerusi media sosial semalam.

Operasi bas ekspres percuma yang mula beroperasi pada pertengahan Jun lalu adalah bagi membantu mengurangkan kesesakan di stesen LRT pada waktu puncak petang. Seminggu selepas itu, ia diumumkan turut beroperasi pada waktu puncak pagi. Ia melibatkan laluan dari LRT/MRT Pasar Seni ke LRT Universiti di Kg Kerinchi/Bangsar South. Satu lagi laluan pula ialah dari LRT KLCC ke LRT Wangsa Maju.

Walau bagaimana pun, Rapid KL tidak memberikan alasan mengapa operasi bas ekspres waktu puncak ini ditamatkan. Mungkin ketika ia diperkenalkan adalah untuk mengurangkan muatan LRT pada waktu puncak, dan sekarang ini perkara tersebut barangkali telah dapat diatasi, justeru perkhidmatan bas terbabit tidak lagi diperlukan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required