Nissan Almera Sportech-X di Thai – terhad 300 unit

Nissan Almera Sportech-X di Thai – terhad 300 unit

Nissan Thailand telah memperkenalkan varian Almera Sportech-X edisi terhad, yang dikeluarkan terhad hanya 300 unit sahaja. Sportech-X ini dibangunkan dari varian tertinggi bagi siri ini, VL Sportech yang tampil dengan rekaan kit badan dari Autech – dengan kelengkapan tambahan bernilai 20,000 baht (RM2,520).

Dengan harga tambahan, ciri premium yang bakal diberikan termasuklah roda aloi 16-inci dengan rekaan dua tona, corong ekzos krom dengan goresan Nissan, pelekat Sportech-X pada B-pillar (semua tiang dan bumbung diberikan warna hitam) dan lencana Sportech-X pada but dan bawah pintu belakang.

Untuk kabinnya pula, kit tambahan termasuk pencahayaan ambien merah, tempat duduk kulit hitam dengan logo Sportech-X dan jahitan merah, alas lantai dan scuff plate dengan logo yang sama dan welcome light bersama logi Sportech-X merah. Turut diberikan pedal sport dan lencana Sportech-X pada tuil gear.

Nissan Almera Sportech-X di Thai – terhad 300 unit

Sportech-X ditawarkan pada harga 695,000 baht (RM87,620), atau lebih mahal sebanyak 20,000 baht (RM2,520) berbanding VL Sportech. Harga Almera di Thai naik sebanyak 6,000 baht (RM756) bagi setiap varian awal bulan ini disebabkan peningkatan kosnya.

Almera dijanakan oleh enjin 1.0 liter tiga-silinder turbo, berbeza daripada model pesaingnya di bawah segmen kereta-eco di Thailand, yang kebanyakannya menggunakan enjin 1.2L NA, termasuk Yaris Ativ (Vios untuk kita) serba baharu. Sedan saiz sederhana ini hadir dengan hamburan kuasa sebanyak 100 PS dan tork 152 Nm dari 2,400 hingga 4,000 rpm, dan dipadankan dengan Xtronic CVT dari Nissan sendiri.

Kombinasi penjana kuasa ini sama dengan versi Almera di Malaysia, di mana Almera merupakan satu-satunya model sedan segmen-B yang diberikan enjin turbo yang dikecilkan kapasitinya. Kebanyakan sedan di bawah segmen yang sama menggunakan enjin 1.5L NA, jadi jika anda inginkan jentera dengan kuasa turbo di bawah harga RM100k, pilihan yang ada antara Almera atau pun Perodua Ativa.

GALERI: Nissan Almera Sportech-X di Thailand

GALERI: Nissan Almera Sportech di Thailand

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required