Honda Malaysia rai penghantaran pertama Honda HR-V 2022 – lebih 1,300 unit telah dihantar sejak dilancar

Honda Malaysia rai penghantaran pertama Honda HR-V 2022 – lebih 1,300 unit telah dihantar sejak dilancar

Honda Malaysia telah meraikan penghantaran pertama bagi Honda HR-V 2022 kepada Nurul Hafida Mhd Jais dalam majlis penyerahan rasminya di MJN Motors di Cheras, Selangor.

Selain menerima kunci bagi HR-V RS e:HEV baharu miliknya, Nurul Hafida turut dihdiahkan aksesori Honda, Ultra Glass Body Coating dan juga cenderahati rasmi Honda bernilai RM5,700 sebagai token penghargaan.

“Sambutan yang kami terima terhadap HR-V serba baharu ini sangat menggalakkan dan kami percaya model baharu ini sekali lagi akan menjadi sensasi seperti mana sebelum ini. Hari ini, kami teruja untuk menyerahkan HR-V serba baharu kepada pemilik pertamanya, Nurul Hafida,” kata Hironobu Yoshimura, CEO dan Pengarah Urusan Honda Malaysia.

Tambah beliau, lebih 1,300 unit HR-V serba baharu ini telah dihantar kepada para pelanggan dalam tempoh sebulan selepas ia dilancarkan pada 14 Julai lalu. Buat masa ini, Honda Malaysia telah menerima lebih 20,000 tempahan dan tempoh senarai menunggu mencecah lebih 12 bulan.

Honda Malaysia rai penghantaran pertama Honda HR-V 2022 – lebih 1,300 unit telah dihantar sejak dilancar

“Saya telah melakukan kajian mengenai HR-V baharu ini sebelum ia dilancarkan di Malaysia. Gaya luaran dan penampilannya menarik perhatian saya dan disebabkan itulah saya membuat keputusan untuk menempahnya sebaik sahaja tempahannya dibuka,” kata Nurul Hafida yang menghadiri majlis itu bersama keluarganya.

Sementara itu, Wan Hazmi Dato’ Wan Mustafa, pemilik MJN Motors pula berkata, “Permintaan terhadap HR-V baharu ini adalah tinggi, dan oleh itu, kami berbesar hati menjadi pengedar yang menyampaikan HR-V pertama kepada pelanggan kami. Kami komited untuk terus menyediakan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan kami dalam semua aspek.”

HR-V 2022 didatangkan dengan empat varian, bermula dengan model asas S yang dijanakan oleh enjin 1.5 liter naturally-aspirated DOHC i-VTEC empat-silinder. Diikuti dengan dua varian pengecas turbo iaitu E dan V, yang dipadankan dengan enjin 1.5 liter VTEC Turbo.

Manakala model tertinggi ialah RS e-HEV, yang menampilkan penjana kuasa hibrid Multi-Mode Drive (i-MMD) digandingkan bersama enjin 1.5 liter kitaran Atkinson i-VTEC empat-silinder, dua motor elektrik dan e-CVT. Harganya bermula pada RM114,800 tanpa insurans untuk varian asas dan meningkat hingga RM140,800 untuk pilihan hibrid.

GALERI: Honda HR-V RS e:HEV 2022

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required