Royal Enfield beri petunjuk ketibaan model Himalayan baru – dapat enjin 450 cc, transmisi enam kelajuan?

Royal Enfield beri petunjuk ketibaan model Himalayan baru – dapat enjin 450 cc, transmisi enam kelajuan?

Berita tentang Royal Enfield akan mengeluarkan versi baru bagi model kembara Himalayan kini bukan lagi sekadar satu khabar angin apabila syarikat itu sendiri sudah mula mengeluarkan satu video yang seakan memberi petunjuk kepada kewujudannya.

Memang, video tersebut cuma datang dengan ayat “Testing 1, 2, 3..”, dan tidak menyatakan dengan jelas nama modelnya, tetapi dengan melihat kepada bentuk sahaja, kita sudah tahu ia memang adalah Himalayan, yang sedang diuji secara berkumpulan melalui jalan lasak serta merentasi takungan air.

Menurut laporan daripada media di India termasuk RushLane, yang sudah pernah menyiarkan spyshot motosikal ini ditemui sedang diuji di atas jalan, Himalayan baru ini akan mendapat enjin berkapasiti lebih tinggi berbanding 411 cc sekarang, dan boleh dipanggil sebagai Himalayan 450.

Selain enjin, transmisi lima kelajuannya juga dikatakan bakal dipertingkat dengan unit enam kelajuan, selain beberapa perubahan seperti bentuk panel badan, fork USD, ABS roda belakang yang akan ditutup secara automatik apabila memilih mod Offroad serta lampu hadapan LED seperti yang boleh dilihat dalam video di atas.

Himalayan 450 dijangka ditunjukkan secara rasmi kepada orang ramai semasa pameran EICMA di Milan, Itali, November ini, sementara pelancaran pertamanya pula dijangka berlaku pada tahun hadapan.

Royal Enfield Himalayan 2018 pasaran Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required