Pengecas DC 180 kW di R&R Pedas Linggi arah utara sudah boleh digunakan dengan JomCharge atau Setel

Pengecas DC 180 kW di R&R Pedas Linggi arah utara sudah boleh digunakan dengan JomCharge atau Setel

Satu pengecas pantas DC 180 kW ABB baru di stesen Petronas R&R Pedas Linggi arah utara kini sudah boleh digunakan. Dengannya, pengguna EV yang mahu menggunakan pengecas pantas dalam perjalanan dari JB ke KL tidak perlu lagi membuat pusingan U untuk menggunakan pengecas di Shell R&R Tangkak arah selatan. Mereka cuma perlu meneruskan lagi perjalanan 80 km lagi ke hadapan.

Dua lot letak kereta disediakan untuk pengecas ini, dan ia menyediakan dua kabel CCS2 yang sekarang boleh mengeluarkan 180 kW apabila hanya satu kabel sahaja yang digunakan. Sekiranya dua-dua sedang diguna, 90 kW dikeluarkan untuk setiap satu.

Pengecas baru ini adalah pengecas kedua dalam rangkaian pengecas Petronas/Gentari dengan kerjasama Mercedes-Benz Malaysia (MBM) dan EV Connection (EVC). Pengecas 180 kW pertama adalah di stesen Petronas R&R Gambang menghala ke Pantai Timur.

Pengecas DC 180 kW di R&R Pedas Linggi arah utara sudah boleh digunakan dengan JomCharge atau Setel

Ada beberapa perbezaan antara pengecas baru ini dengan pengecas di Gambang. Pengecas di Gambang dihadkan kepada kuasa maksimum 90 kW bagi setiap kabel (walaupun hanya satu sedang digunakan), dan anda perlu membayar RM2.20 bagi setiap minit.

Kabel pengecas di Pedas Linggi pula boleh mengeluarkan sehingga 180 kW jika hanya satu sedang digunakan. Bagaimana pula dengan harga? Setakat ini harga masih belum diumum, dan ia boleh digunakan secara percuma sehingga 16 September 2022. Walaupun percuma, anda masih perlu mengaktifkannya dengan aplikasi JomCharge ataupun Setel.

PlugShare: Pengecas 180 kW Petronas R&R Pedas Linggi arah utara

Gunakan kod “5h9f3” apabila anda memuat turun aplikasi Setel

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required