Toyota Yaris Cross GR Sport 2023 didedah di Eropah – suspensi ditala semula, rekaan sporty, 1.5L hibrid

Toyota Yaris Cross GR Sport 2023 didedah di Eropah – suspensi ditala semula, rekaan sporty, 1.5L hibrid

Toyota telah memperkenalkan varian GT Sport baharu bagi Yaris Cross untuk pasaran Eropah, yang diberikan peningkatan gaya dan juga sedikit perubahan untuk prestasinya. Versi bagi crossover kecil ini telah dilancarkan di Jepun pada Julai tahun ini.

Masih mengekalkan penjana kuasa hibrid yang sama dengan model biasa iaitu 1.5 liter tiga-silinder petrol, bersama e-CVT dan motor elektrik, gabungan ini mampu menghasilkan output keseluruhan mencecah 116 PS (114 hp) dan tork 120 Nm, yang menyalurkan pacuan ke roda hadapan.

Dalam balutan GR Sport, Kereta Bandar Terbaik Dunia Tahun 2022 ini ditampilkan dengan roda aloi 10-jejari 18-inci baharu dengan kemasan machined. Selain itu, gril hadapannya pula menampilkan paten jejaring rona hitam berkilat “hot stamp” yang eksklusif, sementara di belakangnya pula diberikan diffuser baharu dan juga lencana GR.

Kemasan Dynamic Grey baharu merupakan warna signitur bagi GR Sport, dan ia boleh ditempah dengan tona pilihan kontras hitam bagi bumbung dan pillar. Di dalamnya, tempat duduk sport untuk bahagian hadapan menerima upholstery kelabu dengan jahitan merah, juga kemasan ini diberikan untuk roda stereng dan tuil gear. Tetapi pelanggan boleh memilih ciri premium tempat duduk GR Sport black perforated Ultrasuede dengan bolster ala kulit dan jahitan merah.

Untuk prestasi yang dinamik, pengendalian Yaris Cross GR Sport lebih padu hasil suspensi yang ditala semula, dan Toyota menyatakan ia meningkatkan ‘rasa yang lebih ngam ho’ untuk stereng, olengan dan juga cengkaman.

Toyota telah memposisikan varian GR Sport bersama Elegant dan Adventure sebagai penawaran gred tinggi, jadi senarai kit standard yang diberikan termasuklah kawalan suhu dwi-zon, tempat duduk hadapan dengan fungsi pemanas, kaca privasi di belakang dan pakej Toyota T-Mate.

Pra-jualan untuk Yaris Cross GR Sport baharu di Eropah ini bakal bermula pada suku ketiga tahun 2022. Crossover ini telah mencatatkan jualan memberangsangkan di rantau ini sejak ia dijual pada tahun lalu, dan pada separuh pertama tahun ini, sebanyak 77,000 unit telah dijual. Angka tersebut mewakili 7.7% perkongsian pasaran bagi SUV segmen-B dan mencatatkan 48% dimonopoli oleh model Yaris.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required