Mitsubishi Motors M’sia serahkan Triton unit ke-100k kepada pelanggan di EON Auto Mart Jalan Ampang

Mitsubishi Motors M’sia serahkan Triton unit ke-100k kepada pelanggan di EON Auto Mart Jalan Ampang

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah pun menyerahkan unit yang ke-100,000th untuk trak pikap Triton di Malaysia kepada pemiliknya di pengedar bertauliah Mitsubishi iaitu EON Auto Mart Jalan Ampang.

Bagi meraikannya, MMM telah memberikan bekalan diesel untuk perjalanan sejauh 100,000 km yang bernilai sehingga RM27,000 kepada pemilik Triton yang bertuah tersebut iaitu Muhammad Ferdaus, seorang kotraktor pemasangan panel solar.

“Pelanggan Triton kami datang daripada semua lapisan masyarakat – pemilik perniagaan, peminat off-road dan pengguna gaya hidup. Selama bertahun-tahun, dengan teknologi dan fungsi Triton yang dipertingkatkan, ia telah memberi inspirasi kepada pemilik untuk menyahut cabaran sehingga ke hadnya dalam mencipta perjalanan hidup yang menarik, sambil memenuhi impian dan cita-cita mereka,” kata CEO Mitsubishi Motors Malaysia Shinya Ikeda.

Mitsubishi Motors Malaysia memuktamadkan kalendar tahun 2021 dengan peningkatan 91% dalam jumlah jualan dengan merekodkan jualan sebanyak 17,489 unit pada tahun tersebut, naik 9,163 unit berbanding tahun sebelumnya. Dari jumlah keseluruhan tersebut, Triton merupakan model paling laris dengan 9,268 unit telah diserahkan kepada pelanggan, atau 34% lebih banyak berbanding 2020. Jualan Triton mewakili sebanyak 53% dari angka keseluruhan pada 2021.

MMM memuktamadkan tahun kewangan 2021 mereka pada Mac 2022, menyaksikan jumlah jualan 19,217 unit pada FY2021, mewakili peningkatan sebanyak 66% berbanding tahun kewangan sebelumnya. Sementara itu, MPV tujuh-tempat duduk jenama berkenaan iaitu Mitsubishi Xpander mencatatkan jualan sebanyak 7,937 unit pada tahun kalendar 2021.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required