Yamaha Fazer FZ15 2023 tiba di Brazil – enjin 150 cc penyejukan udara, lampu depan projector, tayar Pirelli

Yamaha Fazer FZ15 2023 tiba di Brazil – enjin 150 cc penyejukan udara, lampu depan projector, tayar Pirelli

Setiap negara mempunyai model pilihan masing-masing, dan di Brazil yang tidak menerima model naked seperti MT-15 atau Vixion, Yamaha telah melancarkan Fazer FZ125 baru. Ia diperkenalkan setelah melihat kejayaan Fazer FZ25 menjadi pilihan ramai di negara itu.

Membawa bentuk yang gagah dengan saiz motosikal sebenar, FZ15 turut mendapat konsep rekaan moden Yamaha terutamanya pada bahagian lampu projector LED hadapannya. Lampu belakang juga adalah unit LED, tetapi lampu penunjuk arah masih lagi menggunakan mentol.

Tidak seperti MT-15 dan Vixion yang menggunakan enjin terkini Yamaha, FZ15 pula masih dilengkapi dengan enjin empat strok satu silinder SOHC penyejukan udara lama, yang diberitahu adalah lasak dan jimat bahan api. Satu keistimewaannya, ia datang dengan sistem Blueflex, yang membenarkan pemilik menggunakan bahan api sama ada petrol atau ethanol.

Yamaha Fazer FZ15 2023 tiba di Brazil – enjin 150 cc penyejukan udara, lampu depan projector, tayar PirelliYamaha Fazer FZ15 2023 tiba di Brazil – enjin 150 cc penyejukan udara, lampu depan projector, tayar Pirelli

Enjin ini dipadankan bersama transmisi lima kelajuan dengan klac tangan, dan mampu menghasilkan kuasa maksimum sehingga 12.4 hp pada 7,500 rpm dan tork 12.8 Nm pada 6,000 rpm. Bahan api disampaikan dengan sistem suntikan elektronik.

Kelengkapan lain yang terdapat pada FZ15 ini adalah termasuk brek cakera hadapan dan belakang dengan sistem ABS, fork teleskopik, monoshock dengan pelarasan pra beban di belakang, panel meter digital penuh, tangki bahan api 11.9 liter, tayar Pirelli Diablo Rosso II saiz 100/80 di hadapan dan 140/60 di belakang, serta berat keseluruhan 135 kg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required